بسته اخبار حوادث ۲۴ آذر ماه ۹۸؛

مزاحم سایبری دستش رو شد / قاتل فراری پس از ۶ سال فرار دستگیر شد

مهم‌ترین حوادث امروز یکشنبه ۲۴ آذر ماه سال ۹۸ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

مزاحم سایبری دستش رو شدبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان،  مهمترین حوادث امروز یکشنبه ۲۴ آذر ماه سال ۹۸ را میتوانید در این بسته خبری بخوانید.

مزاحم سایبری دستش رو شد

با تلاش کارشناسان پلیس فتا استان سیستان و بلوچستان عامل مزاحمت‌های سایبری شناسایی و دستگیر شد.

سرهنگ مرتضی بزی سرپرست پلیس فتا استان سیستان و بلوچستان در تشریح این خبر گفت: با دریافت مرجوعه قضائی از سوی خانمی روانشناس مبنی بر مزاحمت‌های سایبری فرد ناشناس در شبکه اجتماعی "واتس اپ" برای وی موضوع در دستور کار تیمی از کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

وی افزود: با اقدام‌های تخصصی صورت گرفته توسط کارشناسان پلیس فتا مشخص شد متهم با استفاده از بستر شبکه اجتماعی واتس اپ در صفحه شخصی فرد شاکی پرونده، وی را دعوت به دوستی کرده که بعد از رد کردن پیشنهاد توسط شاکی، متهم شروع به ارسال پیام‌های توهین آمیز و تهدیدکننده کرده است.

او ادامه داد: در این زمینه کارشناسان این پلیس جهت مشخص شدن زاویه‌های پنهان این پرونده تحقیقات خود را آغاز کردند.

سرهنگ بزی عنوان کرد: کارشناسان این پلیس با بررسی ادله ارائه شده توسط شاکی و اقدام‌های تخصصی در شبکه‌های اجتماعی مزاحم سایبری را شناسایی و با هماهنگی قضائی احضار کردند.

او  عنوان کرد: متهم که از بیماران سابق شاکی است در تحقیق‌های مقدماتی منکر هر گونه جرم انتسابی شد و با سخنان گمراه کننده قصد فریب پلیس را داشت، ولی در نهایت با مواجه شدن با مدارک، مستندات و ادله دیجیتال انکار ناپذیر جمع‌آوری شده لب به سخن گشوده و به بزه ارتکابی اعتراف کرد.

سرپرست پلیس فتا استان سیستان و بلوچستان با اشاره به معرفی متهم به دادسرا توصیه کرد: تجاوز به حریم شخصی افراد، افشای اسرار آن‌ها در فضای مجازی، اهانت و نشر اکاذیب نسبت به دیگر کاربران جرم تلقی شده و با خاطیان برابر قانون برخورد می‌شود.

قاتل فراری به دام افتاد 

با تلاش کارآگاهان پلیس آگاهی شهرستان "سیب و سوران" عامل اصلی قتل جوانی ۳۸ ساله پس از ۶ سال فرار به دام افتاد.

سردار " احمد طاهری" جانشین انتظامی استان سیستان و بلوچستان  گفت: در شامگاه سیزدهم دیماه سال ۹۲ جوانی ۳۸ ساله داخل حیاط منزلش در یکی از روستا‌های تابعه شهرستان سیب سوران با شلیک گلوله سلاح کلاش به قتل رسید.

او  افزود: با حضور کارآگاهان پلیس آگاهی در صحنه قتل و با انجام تحقیقات میدانی مشخص شد، ۴ جوان با حضور در منزل مقتول و انجام مشاجره لفظی، او را به ضرب چند گلوله به شدت مجروح و از محل متواری شده اند.

سردار طاهری تصریح کرد: با شناسایی عاملان این جنایت و با توجه به متواری بودن آن‌ها تحقیقات پلیس برای دستگیری شان ادامه یافت تا اینکه در سال ۹۳ مخفیگاه یکی از قاتلان شناسایی و متهم در یک عملیات ضربتی دستگیر شد.

این مقام ارشد انتظامی بیان داشت: با دستگیری این متهم مشخص شد او و همدستانش از وجود مقادری ارز به ارزش ۸۰۰ میلیون تومان در منزل مقتول مطلع و به قصد انتقام جویی از یک فقره کلاهبرداری که او در خرید چند قطعه زمین از پدر یکی از عاملان این جنایت کرده بود قصد سرقت مبلغ مذکور را داشته و با همین نیت با حضور در منزل مقتول با او درگیر و او را به قتل رساندند.

جانشین انتظامی استان سیستان و بلوچستان بیان داشت: در تحقیقات تکمیلی پلیس عامل اصلی این جنایت که اقدام به تیر اندازی کرده بود شناسایی و تلاش برای دستگیری او ادامه یافت تا اینکه در نهایت تیم رسیدگی کننده به پرونده از حضور و تردد متهم در سطح شهرستان مطلع و دستگیری او را در دستور کار قرار دادند.

سردار طاهری عنوان کرد: کارآگاهان پلیس آگاهی سرانجام به اطلاعاتی در خصوص تردد قاتل در سطح شهر سیب و سوران دست یافتند و عصر روز گذشته در یک عملیات غافلگیرانه او را پس از ۶ سال فرار در یکی از خیابان‌های این شهر دستگیر کردند.

او با اشاره به اعتراف متهم به قتل ۳۰ ساله به بزه ارتکابی و معرفی او به مراجع قضائی خاطر نشان کرد: تحقیقات برای دستگیری ۲ همدست متواری قاتل ادامه دارد.

 

انتهای پیام/ع

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار