رصد جرایم فضای مجازی قبل از رسیدگی به جرایم حقیقی انتخابات

رئیس کل دادگستری استان گفت : کارگروه ویژه ای برای رصد فضای مجازی برای پیشگیری از جرایم انتخاباتی شکل می گیرد.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند،حمیدی رئیس کل دادگستری استان در دومین جلسه ستاد پیشگیری به جرایم انتخاباتی گفت: هدف از برگزاری این جلسات حفظ سلامت و آرامش انتخابات در چارچوب قوانین و مقررات است تا مشارکت حداکثری مردم در انتخابات محقق شود.

او افزود: ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرائم انتخاباتی به دنبال ایجاد هماهنگی بیشتر در بین نهاد‌های درگیر در انتخابات و پیشگیری از وقوع جرائم انتخاباتی است و قوه قضائیه به هیچ وجه قصد دخالت در انتخابات را ندارد.

حمیدی تصریح کرد: مصادیق مجاز و غیر مجاز تبلیغات انتخابات به صورت زیرنویس در تلوزیون انجام شود تا مردم و ستاد‌های انتخاباتی کاندیدا‌ها در جریان قرار بگیرند چه بسا برخی به دلیل ندانستن قوانین ناخواسته مرتکب جرمی شوند.

رئیس کل دادگستری استان پیشنهاد کرد: کمیته حقوقی از قضات با تجربه استان تشکیل شود تا در خصوص تناقضات و سکوت قوانین انتخابات مشاوره حقوقی و قضایی نظر مشورتی بدهند.

ناصری فرماندار بیرجند در دومین جلسه ستاد پیشگیری به جرایم انتخاباتی گفت: فرایند انتخابات از دهم اذر آغاز شده است و از چهل نفر ثبت نامی در حوزه انتخابیه بیرجند تا کنون دو نفر انصزاف داده اند.

او در خصوص ستاد انتخاباتی کاندیدا‌ها در سطح شهر بیرجند افزود: کاندیدا‌ها می‌توانند در هر منطقه از شهر تنها یک ستاد انتخابات داشته باشند. اجازه تبلیغات در حدفاصل میدان ابوذر تا میدان اول مدرس و میدان مادر تا حدفاصل خیابان ۱۵ خرداد را نخواهیم داد و محدودیت‌های ترافیکی نیز اعمال خواهد شد.

انتهای پیام / ط ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.