سردار اشتری تأکید کرد؛

باید حرفه‌ای شدن را در ناجا توسعه دهیم

فرمانده ناجا گفت: باید حرفه‌ای شدن را در ناجا توسعه دهیم، چرا که برای ما بسیار مهم است.

باید حرفه‌ای شدن را در ناجا توسعه دهیمبه گزارش خبرنگار حوزه حوادث و انتظامی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، سردار حسین اشتری فرمانده نیروی انتظامی در مراسم تجلیل از پژوهشگران عرصه نظم و امنیت اظهار کرد: امیدواریم برگزاری این نشست‌ها باعث اثرات بیشتری در اجرای ماموریت‌ها شود.

وی ادامه داد: اعلام می‌کنم که نظرات خود را به صورت مکتوب برای ما بفرستید.

سردار اشتری با بیان اینکه هر شخصی که در نیروی انتظامی تجربه‌ای دارد ارزشمند است و به ما کمک خواهد کرد، گفت: هدف از تهیه یک پژوهش، مقاله و... چیست؟ فرمانده معظم کل قوا فرمودند که پژوهش‌ها باید نافع باشند. ابتدا باید بر اساس ضروریات یک سازمان انتخاب شوند. رتبه پژوهشگاه ما بسیار خوب است، هرچند که انتظار بنده بیش از این است و باید دانشگاه ما در کشور مرجع و جزیی از بهترین‌ها باشد.

وی افزود: زمانی که مردم می‌خواهند به یک بیمارستان بروند باید بگویند بهترین بیمارستان، پژوهشگاه و دانشگاه برای پلیس است و ما باید به عنوان بهترین مرجع علمی در کشور شناخته شویم. برای رسیدن به این مطلوب به نظر بنده مشکلی نداریم. یکی از نیاز‌های ما داشتن نیروی انسانی کارآمد از جمله دانشجو، اساتید و... است که ما کارآمد ترینشان را داریم و محیط نیز محیطی سالم است. افراد با انگیزه و با هدف در این محل خدمت می‌کنند، اما ما مزیت‌هایی داریم که بسیاری ندارند، ما جامعه را می‌شناسیم و مردم به پلیس اعتماد دارند، از همین جهت مزیت‌های نیرو‌های مسلح نسبت به سایر دستگاه‌ها بیشتر است. ما می‌توانیم در یک زمان مشخص به این موضوع دست پیدا کنیم.

وی با بیان اینکه باید از جایی شروع کرد، گفت: دانشگاه ما نیز می‌تواند تراز انقلاب اسلامی داشته باشد و ایده پردازی و نظریه پردازی از همین جا صورت گیرد.

سردار اشتری گفت: سابقه دانشگاه پلیس هم سابقه کمی نیست، شاید اوج آن در این چهل سال باشد، اما قدمت داریم؛ بنابراین خواسته من از مراکز پژوهشی این است که ما به این نقطه برسیم.

سردار اشتری با تاکید بر نافع بودن اقدامات در دست اجرا گفت: باید ببینیم این پژوهش‌ها تا چه سطحی در مأموریت‌ها تاثیر دارند و بر اساس آن آسیب شناسی کرد. باید ببینیم چه راه‌هایی را درست یا غلط رفته‌ایم. اگر امروز پایان نامه‌ای ارائه شود و مشکلی را حل کند، خوب است حتی اگر به اندازه ٢٠ درصد باشد. اگر بین پژوهشگاه، دانشگاه با تولید علم و فرماندهان نیروی انتظامی ارتباط برقرار نشود، ما صرفا اقدامی برای خود انجام داده‌ایم.

وی ادامه داد: چاپ نشریه‌ها امروز کاری فرهنگی است، اما باید ببینیم افراد چه بهره‌ای از این‌ها می‌برند و ما این خلأ را داریم. باید روی این موضوع فکر کنیم.


بیشتر بخوانید: واکنش فرمانده ناجا به افزایش قیمت بنزین و اغتشاشات اخیر در کشور/ اشتری: اینترنت ملی راه‌اندازی شود


فرمانده ناجا با بیان اینکه پیوستگی این اقدامات برای ما مهم است، گفت: باید در حال پیشرفت باشیم و شتابان به سمت جلو برویم. به هر حال سازمان باید پیشران هوایی داشته باشد و این پژوهشگران هستند. ما هم اکنون در همه رده‌ها دفاتر پژوهش داریم، دانشگاه علوم انتظامی نیز دسته‌های متفاوتی دارد، باید بر اساس این تعاریف ارتباطات زیاد باشد.

سردار اشتری با بیان اینکه امیدواریم زمانی تمام تولیدات ما موثر باشد، گفت: باید این ظرفیت هم وجود داشته باشد که اگر ایده خوبی ارائه شد بتوان از آن استفاده کرد. باید حرفه‌ای شدن را در ناجا توسعه دهیم، چرا که برای ما بسیار مهم است و حتما می‌توانیم به این مرحله برسیم. با توجه به سرعت تغییرات در شیوه‌های ارتکاب جرم این موضوع ضرورت دارد.

فرمانده ناجا با بیان اینکه ما در مقابل محققان و پژوهشگران خود وظایفی داریم، گفت: شناخت مناسب از قابلیت‌ها به ویژه در بستر سازمانی، انعطاف در ارتباط با آن‌ها و... تکالیفی است که سازمان در قبال محققان برعهده دارد. افزایش سرعت و دقت در اقدامات، درک مناسب از اولویت‌های سازمانی و... نیز از موضوعاتی است که پژوهشگران باید به آن‌ها توجه کنند.


بیشتر بخوانید: واکنش فرمانده ناجا به افزایش قیمت بنزین و اغتشاشات اخیر در کشور/ اشتری: اینترنت ملی راه‌اندازی شود


وی افزود: بحث گام دوم انقلاب اسلامی نیز موضوع مهمی است که باید در دانشگاه و مراکز علمی بر اساس بیانیه گام دوم انقلاب برنامه ریزی کنیم.

سردار اشتری گفت: باید در گام دوم انقلاب مشخص کنیم که نیروی انتظامی کجای این گام حضور دارد. ما دبیرخانه‌ای هم داریم و خوشبختانه در این حرکت پیشتاز بودیم. این را هم باید عالمانه جلو ببریم. معتقدیم اجرای منویات فرمانده معظم کل قوا موجب پیشرفت برای کار ما است. ما اگر از فرمایش‌ها پیروی کنیم پیشرفت خواهیم کرد.

فرمانده ناجا با بیان اینکه بحث سهمیه بندی بنزین مدت‌ها پیش مطرح شده بود، گفت: نیروی انتظامی از زمان سهمیه بندی بنزین هوشمندانه و مقتدرانه پای کار بود. نیرو‌ها برای امنیت مردم جانفشانی کردند و همه جا حضور یافتند، در نتیجه این فتنه بسیار زود خاموش شد.

سردار اشتری تصریح کرد: همکاران ما نیز کار بزرگی انجام دادند و دو برادرمان نیز شجاعانه به شهادت رسیدند، تعدادی نیز مجروح شدند. این‌ها جزیی از افتخارات نیروی انتظامی است که در این ۴٠ ساله با وجود تغییرات افتخار آفریدند.

انتهای پیام/

برچسب ها: اغتشاش ، قیمت بنزین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار