کوربین: مسئولیت شکست حزب کارگر در انتخابات را بر عهده می‌گیرم

رهبر حزب کارگر انگلیس در یادداشتی در روزنامه آبزرور با اقرار به شکست سنگین این حزب در انتخابات اعلام کرد او مسئولیت این شکست را بر عهده می‌گیرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، جرمی کوربین، رهبر حزب کارگر، که اعلام کرد پس از انتخاب جانشینش در بهار از سمت رهبری این حزب کناره‌گیری خواهد کرد، در مقاله‌ای در روزنامه آبزرور، نتایج انتخاباتی حزبش را ”بسیار مایوس‌کننده“ توصیف کرد.

او درباره شکست بزرگ حزبش در انتخابات پارلمانی نوشت معتقد است حزب کارگر، تاوان سیاست درباره برگزیت را داد؛ سیاستی که از نظر بعضی از رای‌دهندگان، تلاش برای ایجاد اختلاف بین حامیان حفظ عضویت انگلیس در اتحادیه اروپا و مخالفان، و از نظر دیگران، به منزله درخواست برای برگزاری دوباره همه‌پرسی است.

رهبر حزب کارگر انگلیس برای نخستین بار از زمانی که کرسی‌های پارلمان حزب کارگر در مناطق شمال انگلیس و میدلنز به دست محافظه‌کاران افتاد- و باعث شد حزب محافظه کار اکثریت ۸۰ درصدی پارلمان را کسب کند، ابراز ندامت و اعلام کرد ”ما شکست سنگینی خوردیم، و من مسئولیت این شکست را بر عهده می‌گیرم.“، اما در حالی که منتقدان از پیشینه رهبری به شدت انتقاد می‌کنند، وی به طور عمده از رهبری خود دفاع کرد، و این نتیجه را به نظام سیاسی که به گفته وی، از زمان ورشکستگی مالی سال ۲۰۰۸ متزلزل بوده است، و همچنین صداقت نداشتن رسانه‌ها و جانسون نسبت داد.

کوربین تاکید کرد حزب کارگر پاسخ درستی برای بسیاری از مسائل داشت. وی نوشت: ”افتخار می‌کنم که در زمینه تدابیر ریاضتی، قدرت شرکت‌ها، نابرابری، و فوریت موضوع (تغییرات) آب و هوایی، در مشاجرات پیروز شده است و فصل تازه‌ای از بحث سیاسی را رقم زده است.“

او اعلام کرد معتقد است اگر برگزیت مسائل دیگر را تحت الشعاع قرار نمی‌داد، حزبش در انتخابات پیروز، و او نخست وزیر می‌شد. کوربین تصریح کرد: ”شکی نیست که سیاست‌های ما، از مالکیت دولتی خط آهن و خدمات عمومی اصلی گرفته تا برنامه گسترده ساخت مسکن و افزایش حقوق میلیون‌ها شهروند، پرطرفدار است. سؤال این است که اگر این بار نتوانستیم موفق شویم، چطور می‌توانیم در آینده موفق شویم؟ “

کوربین گفت پیام اصلی محافظه‌کاران - ”برای انجام برگزیت“- فریبکارانه و تقلب آمیز بود. در شهر‌هایی که کارخانه‌های ذوب آهن بسته شد، اعتمادی به سیاست وجود نداشت. اما وعده بوریس جانسون برای انجام برگزیت -که ضربه‌ای به سیستم بود- وجود داشت. جعلی بودن آن شعار به زودی آشکار خواهد شد، و حتی موجب از بین رفتن پیش از پیش اعتماد (عمومی به سیاست) خواهد شد.“

او همچنین رسانه‌ها را به سبب انتقاد از حزب کارگر تحت رهبری وی هدف حمله لفظی قرار داد و گفت این حزب باید ”برای مقابله با خصومت (این رسانه ها) که تحت مالکیت میلیاردر‌ها و افراد بانفوذ هستند، در مسیر پیش روی خود“ بیشتر تلاش کند.

اما در حالی که حزب کارگر انگلیس تلاش کرد با شدیدترین شکست انتخاباتی خود از سال ۱۹۳۵ تاکنون کنار بیاید، شمار فزاینده‌ای از قانونگذاران و نامزد‌هایی که کرسی‌های خود را از دست دادند، از کوربین و مشاوران وی به شدت انتقاد کردند.

هریت هارمن، در توئیتی در پاسخ به مقاله کوربین در آبزور، از وی خواست فوراً از رهبری حزب کناره‌گیری کند. وی گفت: ”این مقاله نشان می‌دهد او (کوربین) هیچ تمایلی به درک علت این شکست فاجعه‌بار حزب کارگر انگلیس ندارد. “

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار