تیراندازی پلیس هند در دانشگاه «جامعه ملی اسلامی» دهلی نو

در ادامه اعتراضات مسلمانان هند به تصویب لایحه جنجالی در این کشور، پلیس هند ضمن برخورد با معترضان، اقدام به تیراندازی در دانشگاه جامعه ملی اسلامی در دهلی نو کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، پلیس هند پس از ورود به محوطه اعتراضات دانشجویان در دانشگاه جامعه ملی اسلامی دهلی نو، اقدام به تیراندازی کرد. حاضرین در دانشگاه از شنیده شدن چندین صدای شلیک سخن به میان آوردند. پلیس در حالت آماده باش قرار داشته و نیرو‌های خود را در محوطه مستقر کرده است.

بنا بر مشاهدات، پلیس ضمن برخورد خشونت آمیز با معترضان، تعدادی از دانشجویان را نیز دستگیر کرده و با خود برد. یکی از تلویزیون‌های محلی هند اعلام کرد این دانشگاه تا ۶ ژانویه سال آینده میلادی تعطیل خواهد بود. هم زمان، شرکت ریلی دهلی نو با انتشار پیامی در توییتر از تعطیلی ده‌ها ایستگاه مترو در نزدیکی دانشگاه جامعه ملی اسلامی خبر داد.

گفتنی است، چندین هزار نفر از مردم هند همزمان با تصویب لایحه‌ای تبعیض آمیز علیه مسلمانان، در منطقه‌های مختلف دهلی دست به تظاهرات زدند. این اعتراض‌ها در اغلب نقاط با حضور پلیس همراه بوده و به خشونت منجر شده است. پلیس همچنین به منظور کنترل بهتر بر اوضاع، از گاز اشک آور علیه معترضان استفاده کرده است. تاکنون در‌پی تیراندازی پلیس حداقل دو نفر کشته شده اند.

دهلی‌نو به تازگی لایحه‌ای را تصویب کرده که به موجب آن به پناهجویان غیر مسلمان در هند، شهروندی اعطا می‌شود. این اقدام موجب خشم مسلمانان هند شده است. روز جمعه صد‌ها هزار مسلمان در ایالت‌های بیهار و اوتار پرادش به خیابان‌ها سرازیر شده و علیه اقدام سران هند اعتراض کردند. حدود ۳۲ هزار دانشجوی دانشگاه اسلامی در شهر علیگر هم با برگزاری تظاهرات گسترده به اقدام تبعیض آمیز دهلی نو اعتراض کردند.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
abed
۱۳:۲۰ ۲۵ آذر ۱۳۹۸
کشتن انسان در هند مشکلی نداره وصله از خودش جمعیت زیاده ولی زیادی نیست
آخرین اخبار