واشنگتن فری بیکن: ترامپ تحریم خریداران آب سنگین ایران را بررسی می‌کند

واشنگتن فری بیکن در گزارشی از اقدامات دولت ترامپ برای اعمال تحریم علیه خریداران آب سنگین از ایران خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از فری بیکن، واشنگتن اعلام کرد دولت ترامپ درصدد است تا تحریم‌هایی را برای خریداران بین المللی آب‌ سنگین ایران در نظر بگیرد تا بدین ترتیب از صادرات این مواد از طرف تهران جلوگیری کند.

به گفته این وبگاه، ایران در ماه‌های اخیر با افزایش ذخایر آب سنگین روبرو شده و در حال فروش این مواد است. در حالی که دولت ترامپ محدودیت‌هایی در زمینه صادرات آب سنگین از سوی ایران را تشدید کرده است، بازرسان هسته‌ای اخیرا خبر‌هایی را منتشر کردند که نشان می‌دهد ایران در ماه‌های اخیر حداقل چهار بار این مواد را به خریداران بین‌المللی فروخته، اگر چه هویت این خریداران هنوز مشخص نشده است.

یک مقام ارشد آمریکایی ادعا کرد ایران با فروش آب سنگین می‌تواند میلیون‌ها دلار درآمد کسب کند. وی همچنین در ادامه آمریکا را به تحریم‌های بیشتر علیه ایران تشویق کرده و گفت در صورت عدم تصویب تحریم در خصوص فروش آب سنگین توسط ایران، تهران می‌تواند از این طریق پول زیادی کسب کند. این مسئول ارشد آمریکایی که نخواسته نامش فاش شود مدعی شد: «ایران هیچ دلیل موجهی برای ادامه فعالیت‌های تولید آب سنگین ندارد».

در ادامه این گزارش آمده است: کاخ سفید و وزارت خارجه آمریکا هنوز طرف خریدار را شناسایی نکرده اند. براساس شرایط بند‌های توافق هسته‌ای، ایران اجازه دارد تا بدون مواجهه با هر گونه مجازاتی، آب سنگین اضافی خود را در بازار بین المللی بفروشد تا بدین ترتیب مجموع ذخیره آب سنگین از مرز ۱۳۰ تن افزایش نیابد.

گفتنی است، آمریکا با خروج از برجام تحریم‌های جدیدی را نیز علیه کشورمان به تصویب رسانده، ایران هم در پاسخ به بد‌عهدی آمریکا به صورت تدریجی گام‌هایی را در راستای افزایش فعالیت‌های هسته‌ای خود برداشته است. 

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار