مدیرکل دفتر امور روستایی و شورا‌های استانداری سمنان خبرداد؛

تفویض اختیار به دهیاران سمنان در تسریع اجرای طرح‌های هادی

صمیمیان گفت: واگذاری اراضی ملی در محدوده روستا و تفویض اختیار به دهیاران در تسریع اجرای طرح هادی مؤثر است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، مهدی صمیمیان مدیرکل دفتر امور روستایی و شورا‌های استانداری سمنان گفت: بر اساس بند ۱۰ ماده ۷۸ قانون شوراها، اخذ عوارض تفکیک اراضی بر عهده دهیاران است که باید با هماهنگی شورا‌های روستایی صرف آبادانی و توسعه روستا‌ها شود.

او افزود: اجرای مؤثر طرح‌های هادی، اصلاح و بهسازی معابر و بافت روستایی از مهاجرت بی‌رویه روستاییان به شهر‌ها جلوگیری و باعث دلگرم شدن مردم و افزایش امید به خدمات می‌شود.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شورا‌های استانداری سمنان تصریح کرد: واگذاری اراضی ملی در محدوده روستا و تفویض اختیار به دهیاران در تسریع روند توسعه و اجرای طرح هادی در روستا‌های استان مؤثر است.

منوچهر فخری، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری سمنان نیز در این نشست اظهار کرد: ارتقای دانش و آگاهی دهیاران عامل توسعه روستاهاست و باید در این زمینه بیش از پیش کار شود.

او تصریح کرد: تخصیص عوارض مربوط به تغییر کاربری، تفکیک و الحاق اراضی به محدوده روستا به دهیاران مؤثر در تأمین اعتبار برای توسعه و تقویت زیرساخت در روستاست.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری سمنان اضافه کرد: قوانین مزاحم در تخصیص عوارض واگذاری و تفکیک اراضی به دهیاران برای توسعه روستا‌ها باید مورد بازنگری قرار گیرد؛ لازم است مسؤولان استان ضعف‌های قانون را شناسایی و به مسئولان کشوری بازتاب دهند.

فخری بیان کرد: ملاک و معیار در اجرای تغییر کاربری، تفکیک اراضی روستایی و الحاق اراضی به محدوده روستا، قانون است.

او بیان کرد: سه نفر از بخشداران، دو نفر از دهیاران، یک نفر از سوی بنیاد مسکن و با محوریت دفتر امور روستایی و شورا‌های استانداری سمنان پیگیر بررسی موضوع دریافت عوارض بر اساس قانون شوند.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.