جای خالی ایران در رقابت‌های کشتی قهرمانی آسیا/ آیا کشتی پایه مهم است؟

مسابقات کشتی نونهالان قهرمانی آسیا بدون حضور تیم ایران در کشور تایوان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار کشتی و رزمی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، در حالی که محسن کاوه مدیر تیم‌های ملی کشتی آزاد اعتقاد دارد کشتی در رده رده سنی پایه مهم است و برنامه ویژه‌ای هم از جمله برپایی اردوی بسترسازی برای این رده سنی در دستور کار فنی آن‌ها قرار گرفته است، اما مسابقات کشتی آزاد و فرنگی قهرمانی آسیا در رده سنی نونهالان اوایل ماه جاری در کشور تایوان برگزار شد که تیم ملی ایران به عنوان مدافع عنوان قهرمانی در این رقابت‌ها غایب بود.


بیشتر بخوانید:حسن رنگرز نماینده فدراسیون در لیگ جهانی کشتی


از طرفی رقابت‌های بین المللی کشتی آزاد و فرنگی نونهالان جام روز جهانی کودک در روز‌های ۲۰، ۲۱ و ۲۲ آذرماه با حضور تیم‌های ارمنستان، قرقیزستان، آذربایجان و ترکمنستان در دو رشته آزاد و فرنگی به همراه تیم‌های ملی کشورمان (در قالب چند تیم) در سالن یادگار امام (ره) شهر الوند استان قزوین برگزار شد که میزبانی مسابقاتی چون روز جهانی کودک همسو با صحبت‌های های مدیر تیم‌های ملی مبنی بر اهمیت رده سنی پایه است و غیبت در رقابت‌های مهم تری مثل قهرمانی آسیا جای این سوال را بوجود می‌آورد که آیا کشتی پایه مهم است؟ و به طور کلی کشتی در رده‌های سنی نونهالان چه جایگاهی برای فدراسیون کشتی دارد؟

به هر صورت مسابقات قهرمانی آسیا در رده سنی نونهالان با پیشنهاد طرح ایران بار دیگر در تقویم اتحادیه جهانی کشتی قرار گرفت و بی توجهی به این رقابت‌ها می‌تواند نگاه مسئولان فدراسیون جهانی را نسبت به طرح‌های آتی از سوی ایران تحت تأثیر قرار دهد و همچنین به طور حتم این بی اعتنایی‌ها نوعی فرصت سوزی برای آینده داران کشتی خواهد بود.

گفتنی است میزبانی رقابت‌های کشتی نونهالان سال ۲۰۱۸ آسیا پس از تأئید طرح ایران برای برگزاری مسابقات مشترک در اتحادیه جهانی به کشورمان واگذار  و این مسابقات با حضور ۱۱ تیم مرداد ماه سال گذشته در سالن انقلاب کرج برگزار شد.


بیشتر بخوانید:تعداد تیم‌های شرکت کننده در لیگ جهانی کشتی مشخص شد/ جایزه ۶۰ هزار دلاری برای مسابقات


انتهای پیام/

غیبت تیم ملی کشتی نونهالان ایران در رقابت‌های قهرمانی آسیا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.