ایجاد کارخانه کاغذ در همدان

استاندار همدان گفت: از سرمایه گذاران برای ایجاد کارخانه کاغذ از کربنات کلسیم در همدان حمایت می کنیم.

ایجاد کارخانه کاغذ در همدانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، سید سعید شاهرخی، استاندار همدان در نشستی با سرمایه گذار طرح تولیدکاغذ گفت: از ساخت این صنعت حافظ محیط زیست در همدان حمایت می‌کنیم.

 او افزود: دولت از تمام طرح محرک تولید و اشتغالزا حمایت کرده و زمینه را برای سرمایه گذاران فراهم می‌کند.

استاندار ادامه داد: حمایت از تولید و تولیدکننده اولویت نخست دولتمردان در همدان بوده و طرح احداث کارخانه تولید کاغذ در شهرستان اسدآباد را نیز پشتیبانی می‌کنیم.

شاهرخی با اشاره به اینکه شهرک‌های صنعتی استان زیرساخت‌های مناسبی برای هرگونه سرمایه گذاری دارند، افزود: طرح ساخت کارخانه تولید کاغذ از کربنات کلسیم در شهرک صنعتی اسدآباد اجرا می‌شود.

استاندار همدان تاکید کرد: اگر چه حامی صنعتگران هستیم و با روی گشاده پذیرای آن‌ها هستیم، اما توجه و رویکرد ما به سمت صنایع حافظ محیط زیست است و این طرح می‌تواند الگوی خوبی برای استفاده بهینه از منابع موجود و حفظ طبیعت باشد.

تولید کاغذ از سنگ تحولی شگرف در صنعت کاغذ سازی به شمار می‌رود و این فناوری دوستدار محیط زیست بوده و باعث کاهش مصرف انرژی می‌شود.

در این فرآیند دیگر احتیاجی به آب، دیگ بخار، افزودن اسید، آلکیل ها، سفید کننده‌ها نیست و نیازی به دفع گاز و آب ندارد و از نظر اقتصادی ۱۰۰ درصد قابل بازیافت است.

تولید کاغذ از سنگ بیشتر از آنکه بتواند جایگزین مناسبی برای محصول کاغذ باشد می‌تواند جایگزینی برای مصارف بی شمار پلاستیک در زندگی امروزه ما شود، زیرا فرایند تولید آن مانند پروسه تولید فیلم‌های پلیمری است.

هرچند هنوز قیمت تمام شده این محصول قابل رقابت با کاغذ‌های سنتی نیست، اما می‌تواند در حوزه بسته‌بندی‌های پلاستیکی و همچنین بخش خدمات تکمیلی کاغذ مانند کاغذ‌های ضد آب، گلاسه و بسته‌بندی ارزش افزوده زیادی ایجاد کند.

۸۰ درصد ماده تشکیل‌دهنده این نوع کاغذ از کربنات کلسیم است که در اطراف ایران سنگ‌های آهکی به وفور وجود دارد.

انتهای پیام/ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.