مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شیراز:

فرودگاه‌های لپویی و کوهک آماده سم پاشی برای ورود احتمالی ملخ‌ها

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شیراز از آماده باش فرودگاه‌های لپویی و کوهک برای سم پاشی جهت ورود احتمالی ملخ‌های مهاجم خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، ذبیح اله سیروسی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شیراز با بیان اینکه فرودگاه‌های لپویی و کوهک آماده سم پاشی برای ورود احتمالی ملخ‌های مهاجم بازسازی و آماده شدند، اظهار کرد: تیم تخصصی کارشناسان جهاد کشاورزی شهرستان شیراز طی بازدیدی وضعیت دو فرودگاه لپویی و کوهک را بررسی کردند.

او افزود: منشا ملخ صحرایی با نام علمی (Schistocerca gregaria) حاشیه دریای سرخ و شبه جزیره عربستان است و کشور‌هایی همچون اریتره، یمن، سودان و عربستان زیستگاه اصلی ملخ‌های صحرایی هستند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شیراز تصریح کرد: ملخ صحرایی در واقع خطرناک‌ترین آفت گیاهی محسوب می‌شود، این ملخ روزانه قادر به پرواز بین ۱۵۰ تا ۲۰۰ کیلومتر است و به دلیل قدرت پرواز بسیار بالایی که دارند، اگر در فاز تهاجمی قرار بگیرند، می‌توانند خسارات زیادی به منابع کشاورزی وارد کنند.

سیروسی اضافه کرد: فاز اول مبارزه با این ملخ‌ها که طبق گفته سخنگوی سازمان حفظ نباتات کشور طغیان آن‌ها در ۵۰ سال اخیر بی سابقه بوده، از بهمن‌ماه پارسال شروع شد و بخشی از آن‌ها با توجه به شرایط آب و هوایی به سمت هند و پاکستان رفتند و در این دو کشور نیز مبارزاتی صورت گرفت.

او ادامه داد: همین امر باعث شد که آن‌ها هم اکنون در حال بازگشت به خاستگاه اصلی خود یعنی حاشیه دریای سرخ و شبه جزیره عربستان باشند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شیراز بیان کرد: این ملخ‌ها از مبدا خود وارد بخش‌های جنوبی کشور از جمله استان‌های کرمان، هرمزگان، بوشهر، سیستان و بلوچستان، فارس و خوزستان می‌شوند و در اصل نوار جنوبی ساحلی کشور را مورد حمله قرار می‌دهند.

او با اشاره به اینکه اگر این ملخ‌ها در فاز تهاجمی وارد مزارع شوند، هیچ راهی جز مبارزه شیمیایی با آن‌ها وجود ندارد، تصریح کرد: مبارزه شیمیایی با آن‌ها از طریق سمپاشی صورت می‌گیرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.