سومین استیضاح وزیر ورزش در چه مرحله‌ای به سر می‌برد؟

بنا بر اعلام برخی نمایندگان مجلس شورای اسلامی طرح استیضاح وزیر ورزش کلید خورده، اما به گفته عضو هیات رئیسه هنوز گزارشی در این زمینه به هیات رئیسه اعلام وصول نشده است.

سومین استیضاح وزیر ورزش در چه مرحله‌ای به سر می‌برد؟به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، هفته گذشته برخی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی از کلید خوردن دوباره طرح استیضاح وزیر ورزش خبر دادند و اینکه بر اساس ماده ۲۲۸ آئین نامه داخلی مجلس و در راستای اجرای اصل ۸۹ قانون اساسی این طرح تنظیم شده است.

مسائل پیرامون تیم ملی فوتبال، قرارداد سه میلیون یورویی «ویلموتس» و فسخ یک طرفه آن که باعث اتلاف منابع مالی و آسیب به اعتبار ورزش و فوتبال ایران در سطح بین المللی شد همراه با سومدیریت و هدر رفتن منابع مالی در دو باشگاه پرسپولیس و استقلال که به خصوص با رفتن استراماچونی زوایه‌های گسترده تری پیدا کرده است، از دلایل عمده متقاضیان استیضاح وزیر ورزش بوده است.

گفته شده که طرح استیضاح مسعود سلطانی فر با امضای ۳۰ نفر از نمایندگان تهیه شده اگرچه هنوز برای اجرای این طرح اقدام دیگری انجام نشده است.

علی اصغر یوسف نژاد عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: طرح استیضاح وزرا باید در کمیسیون‌های مربوط به آن‌ها بررسی شود و توسط این کمیسیون به هیات رئیسه ارجاع شود. کمیسیون فرهنگی مسئول رسیدگی به استیضاح وزیر ورزش است.

وی با تاکید بر اینکه اخیرا برخی نمایندگان مجلس خواستار استیضاح وزیر ورزش بودند، خاطرنشان کرد: تا به امروز از طرف کمیسیون فرهنگی مجلس طرحی مبنی بر استیضاح مسعود سلطانی فر تقدیم هیات رئیسه نشده است.

این نماینده مجلس که مسئولیت رسیدگی به استیضاح وزرا در هیات رئیسه را بر عهده دارد، خاطرنشان کرد: هر زمان کمیسیون فرهنگی طرح استیضاح وزیر ورزش را به هیات رئیسه ارائه کند، موضوع در اولین صحن علنی مجلس اعلام وصول می‌شود. بعد از آن سلطانی فر به صورت قانونی ۱۰ روز فرصت دارد تا در مجلس حاضر شده و پاسخگوی سوال نمایندگان باشد.

یوسف نژاد با تاکید بر اینکه این روال در مورد همه وزرا و استیضاح آن‌ها دنبال می‌شود در پاسخ به این پرسش که «احتمال دارد طرح استیضاح دوباره منتفی شده باشد یا منتفی شود؟»، گفت: فعلا طرح استیضاح وزیر ورزش به لحاظ تعداد امضای متقاضیان حد نصاب لازم را دارد، اما اگر پیش از اعلام وصول تعداد آن‌ها کاهش پیدا کند، موضوع از دستور کار هیات رئیسه خارج می‌شود. در هر صورت فعلا طرحی در رابطه با استیضاح مسعود سلطانی فر دریافت نکرده ایم.

 در گزارشی با عنوان «چرا پای سلطانی فر به مجلس نمی‌رسد/ دلسوزی برای ورزش یا منابع شخصی نمایندگان» به پیشینه نمایندگان مجلس در مطرح کردن طرح استیضاح وزیر ورزش پرداخت و اینکه دو طرح قبلی هیچ سرانجامی نداشته است و همین مسئله ابهاماتی را در رابطه با درخواست استیضاح و اهداف آن ایجاد می‌کند.

منبع: مهر

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار