مراکز افق در پی حل مشکلات مردم هستند

معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه گفت : مراکز افق در پی حل مشکلات مردم هستند.

به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،حجت الاسلام مهدی توسلی معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه با اشاره به راه اندازی مراکز افق در آستان مبارک شش امازاده و بقعه متبرکه استان، گفت : این مراکز هم اکنون در امامزاده ابراهیم (ع) طاق‌بستان، بقعه سیده فاطمه، چاه صاحب الزمان (عج)، امامزاده احمد (ع) سنقروکلیایی، امامزاده ابراهیم (ع) کنگاور و امامزاده باقر (ع) بیستون راه اندازی شده است.

او گفت : همچنین مراکز افق در امامزاده حسن (ع) حمیل و بقعه احمدبن‌اسحق سرپلذهاب در دست راه اندازی است.

معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه با تاکید بر اینکه مراکز افق امامزاده‌ها را به سمت و سوی حل مشکلات مردم می‌برند، افزود: مراکز افق در حوزه‌های اجتماعی به صورت تخصصی ورود کرده و می‌کوشند تا مشکلات مردم را حل کنند.

او با بیان اینکه مراکز افق برنامه‌های اجتماعی خود را با رویکرد کاهش آسیب‌های اجتماعی دنبال می‌کنند، گفت: این مراکز با ورود به حوزه‌هایی مثل دارو و درمان رایگان افراد بی بضاعت، آزادی زندانیان و... با اولویت مجاورین امامزادگان و بقاع متبرکه در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی می‌کوشند.

توسلی با بیان اینکه مراکز افق علاوه بر حوزه اجتماعی در دو حوزه فرهنگی و قرآنی نیز فعالیت می‌کنند، گفت: این مراکز در حوزه فرهنگی در انجام برنامه‌هایی مثل برگزاری ویژه برنامه‌های شهادت و ولادت ائمه اطهار (ع) ورود کرده، ضمن اینکه نسبت به برگزاری نشست‌ها و گفتمان‌های تخصصی به مناسبت‌های مختلف دینی و ملی اقدام می‌کنند و در حوزه قرآنی نیز با برپایی کلاس‌های آموزش قرآن، روخوانی و حفظ، در کنار برگزاری محافل انس با قرآن و کرسی‌های تلاوت اقدام می‌کنند.

معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه با بیان اینکه به مراکز افق بودجه تزریق می‌شود، گفت: با توجه به نیاز‌های این مراکز بودجه‌هایی به صورت سالیانه در اختیار این مراکز قرار خواهد گرفت .

 

 

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار