کاهش قیمت برخی از انواع آجیل نسبت به شب یلدای سال گذشته

رئیس اتحادیه آجیل و خشکبار کرمانشاه با بیان اینکه قیمت برخی از انواع آجیل نسبت به شب یلدای سال گذشته تا نصف هم کاهش یافته، گفت : مردم خرید آجیل شب یلدا را در کرمانشاه آغاز کرده‌اند.

به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،مرتضی شهبازی رئیس اتحادیه آجیل و خشکبار کرمانشاه گفت : قیمت انواع آجیل شب یلدا در کرمانشاه نسبت به سال گذشته کاهش یافته و برخی انواع مغز‌ها تا نصف قیمت هم کاهش قیمت داشته است.

او قیمت کنونی هر کیلو پسته را ۱۱۳ تا ۱۵۸ هزار تومان، هر کیلو مغز بادام را ۱۲۸ تا ۱۶۸ هزار تومان، هر کیلو فندق پوست‌دار ایرانی را ۵۵ هزار تومان و مغز فندق را نیز حدود ۹۹ هزار تومان اعلام کرد.

رئیس اتحادیه آجیل و خشکبار کرمانشاه افزود: قیمت هر کیلو بادام هندی از ۱۳۸ تا ۱۵۸ هزار تومان و بادام زمینی از ۳۶ تا ۵۲ هزار و ۵۰۰ تومان است.

 شهبازی گفت: قیمت هر کیلو تخمه کدو نیز از ۴۸ تا ۵۳ هزار تومان و هر کیلو تخمه ژاپنی نیز از ۳۲ تا ۴۱ هزار تومان است.

او گفت: هر کیلو انجیر خشک نیز در بازار از ۲۷ تا ۱۵۰ هزار تومان، هر کیلو برگه زردآلو از ۲۴ تا ۴۱ هزار تومان، هر کیلو نخودچی ۱۴ تا ۱۵ هزار تومان و هر کیلو کشمش از ۳۲ تا ۴۰ هزار تومان است.

رئیس اتحادیه آجیل و خشکبار کرمانشاه با اشاره به اینکه این قیمت‌ها مربوط به عمده فروشی است، گفت: واحد‌های خرده‌فروشی نیز می‌توانند ۱۲ درصد سود قانونی مصوب را روی این قیمت‌ها بکشند.

شهبازی از آغاز خرید آجیل شب یلدا توسط مردم هم یاد کرد و افزود: از آنجایی که که خرید مغازه‌داران از عمده‌فروشی‌ها شروع شده، یعنی مردم هم دارند به تدریج خرید می‌کنند.

او از فعالیت نزدیک به ۳۰۰ واحد عرضه آجیل و خشکبار در کرمانشاه خبر داد .

 

 

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.