مردم اقلام مورد نیاز خود را از مراکز معتبر و مجاز تهیه کنند

رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری و سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: مردم اقلام مورد نیاز خود را از مراکز معتبر و مجاز تهیه کنند.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، سید راشد جزایری رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری و سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد اظهار داشت: مردم هشیارانه ضمن توجه نکردن به شایعات وجود اجسام خارجی در محصولات غذایی، اقلام خود را از مراکز معتبر و مجاز تهیه نمایند.

او افزود: در پی گزارشات مردمی مبنی بر وجود اجسام خارجی (قرص) در محصولات غذایی از قبیل کیک و کلوچه در برخی از شهرستان‌های استان، بازرسان و کارشناسان بهداشت محیط معاونت بهداشتی دانشگاه جهت بررسی موضوع به صورت ویژه وارد عمل شده اند.

جزایری اضافه کرد: مشاهده شده است که در برخی از محصولات خریداری شده توسط مردم اجسام خارجی (مشخصاً قرص) مشاهده شده است لذا جهت روشن شدن افکار عمومی و پیشگیری از هر گونه آسیب و ایجاد مشکل جهت مصرف کنندگان اقداماتی در دستور کار قرار گرفته است.

او، تشدید نظارت و کنترل به صورت ویژه بر مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی استان و نمونه برداری و ارسال موارد مشکوک به آزمایشگاه مواد غذایی و هماهنگی با مقامات سیاسی، امنیتی و انتظامی استان را از جمله این اقدامات برشمرد.

جزایری گفت: به مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی نیز توصیه و تأکید شده است که اقلام مورد نیاز خود را از شبکه‌های رسمی پخش و توزیع تهیه نمایند و از خرید محصولاتی که توسط افراد ناشناس و خودرو‌های سیار فاقد مجوز عرضه می‌گردد خودداری نمایند.

او افزود: با بررسی‌های صورت گرفته در سطح کشور و استان، مشخص شده است که محصولات غذایی تولید شده در کارخانجات معتبر مشکلی نداشتند و وجود محصولات مشکل دار در خارج از خط تولید کارخانه اتفاق افتاده است.

جزایری در پایان از مردم استان خواست: ضمن هوشیاری کامل به شایعات و جو روانی این موضوع خاص که قطعاً تولید ملی کشور را هدف قرار داده توجه نکنند و اقلام مورد نیاز خود را از مراکز معتبر و مجاز خریداری نمایند.

او گفت: شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده چنین مواردی با سامانه بهداشت ۱۹۰ تماس بگیرند.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار