توسعه علمی کشور مدیون زحمات ارزشمند پژوهشگران دانشگاه‌ها

استاندار آذربایجان شرقی گفت: توسعه علمی کشور را مدیون زحمات بی شائبه و ارزشمند پژوهشگران عزیز در دانشگاه‌ها هستیم.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز، پورمحمدی استاندار آذربایجان شرقی در مراسم تجلیل از پژوهشگران برتر دانشگاه پیام نور تبریز، گفت: از مهمترین دستاورد‌های انقلاب شکوهمند اسلامی که می‌توان به آن بالید پیشرفت علمی و فناوری است که به لطف خدا در کشور اتفاق افتاده و توسعه صنعتی و عمرانی نیز همراه آن بوده است و همه این پیشرفت‌ها به واسطه زحمات بی شائبه و ارزشمند پژوهشگران عزیزمان در دانشگاه‌های کشور به دست آمده است.

او با بیان اینکه کشور ما در رشد علمی و سرعت تولید علم در دنیا رتبه اول را به خود اختصاص داده و یک و شش دهم علم دنیا را تولید می‌کنیم، افزود: دانشگاه‌ها و مراکز علمی کشورحقیقتاً سه وظیفه اساسی بر عهده دارد که یکی آموزش و دیگری تولید دانش و سومی تبدیل دانش به فناوری است و خوشبختانه در سال‌های گذشته به حسب مسئولیت، در این راستا دانشگاه‌های ما بسیار خوب عمل کردند.

استاندار آذربایجان‌شرقی همچنین خواستار شرکت حداکثری مردم در انتخابات پیش روی مجلس شورای اسلامی شد و گفت: باید در مقابل این همه هجمه‌های دشمنان یک دل و یک صدا در انتخابات شرکت کنیم و اصلح‌ترین افراد را برای کرسی‌های مجلس شورای اسلامی انتخاب کنیم.

همچنین در این مراسم معصومی رئیس دانشگاه پیام نور تبریز گفت: در حال حاضر ۲۹ مرکز دانشگاهی پیام نور در استان داریم که عدالت آموزشی کاملاً در آن رعایت شده و هدف اصلی آن آموزش وتربیت دانشجویانی است که تخصص و اعتماد به نفس داشته باشند چرا که جایگاه دانشگاه‌ها بسیار مهم است و در جهت استقلال کشور و بحث فرهنگی نقش بی‌بدیلی دارند.

او همچنین از امضای تفاهم نامه‌هایی با چندین دستگاه در جهت اشتغال زایی و مهارت افزایی در سطح استان خبر داد و گفت: این تفاهم نامه‌ها برای اشتغال دانشجویان پس از اتمام تحصیل آن‌ها در بخش‌های مختلف صنعت تاثیر گذار خواهد بود.

در پایان مراسم از پژوهشگران برتر استان در حوزه‌های مختلف تجلیل شد.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار