شهردار تهران مطرح کرد؛

سیل نوروز ۹۸ سرمایه‌های اجتماعی کشور را افزایش داد

حناچی بر لزوم آمادگی شهرداری تهران و شهروندان برای مواقع بحرانی توضیحاتی داد.

سیل نوروز ۹۸ سرمایه‌های اجتماعی کشور را افزایش دادبه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، پیروز حناچی شهردار تهران در آیین اهدای ۲۰ دستگاه خودرو حمل و جمع آوری زباله به استان‌های سیل زده کشور گفت: ما شعر معروفی داریم که می‌گوید: «بنی آدم اعضای یک پیکرند که در آفرینش ز یک گوهرند»؛ ما در آغاز سال نو تجربه‌ای داشتیم که طی ۵۰ سال اخیر بی بدیل بود و مشکلاتی را ایجاد کرد و علت وقوع حوادث در ابتدای سال این بود که هوشمندانه عمل نکرده بودیم.

شهردار تهران افزود: بخشی از مشکلات اجتناب ناپذیر بود؛ به زبان ساده وقتی دبی سد‌ها افزایش می‌یابد شما چاره‌ای جز باز کردن دریچه‌ها ندارید که همین موضوع باز کردن دریچه‌ها‌ی سد مشکلات بسیاری را برای ساکنان پایین دست ایجاد کرد.

حناچی ادامه داد: اولین اکیپ امداد، همکاران من در حوزه خدمات شهری و آتش تشانی بودند، این در حالی بود که ما در تهران در آستانه سیل پیش رفته بودیم و می‌توان گفت بزرگترین دستاورد سیل نوروز ۹۸ افزایش سرمایه‌های اجتماعی بود.

او بیان کرد: من با شناختی که از منطقه دشت آزادگان، خوزستان، سوسنگرد، حمیدیه و بستان داشتم زمان بازدید دیدم ساکنان دهلاویه در استقبال از نیرو‌های شهرداری پایکوبی می‌کردند و این نشان از رضایت ساکنان از اقدام‌های مدیریت شهری داشت.

شهردار تهران افزود: اگر از تجربیات گذشته بهره ببریم کمتر ضربه خواهیم خورد و امیدوارم از نعمت الهی و اتفاقاتی که در نوروز ۹۷ در برخی از استان‌های کشور اتفاق افتاد درس گرفته باشیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
عمار
۰۱:۵۷ ۲۶ آذر ۱۳۹۸
سیل نوروز ۹۸ سرمایه‌های اجتماعی کشور را افزایش داد!!! پس همه برن قبله دعا که دوباره سیل بیاد تا ثروتمندشه اجتماع !!! .
آخرین اخبار