برای دومین روز:

هوای قزوین برای گروه‌های حساس نا سالم شد

معاون نظارت و پایش حفاظت محیط زیست استان گفت: وضعیت هوای قزوین همچون دیروز برای گروه‌های حساس در محدوده ناسالم قرار دارد.

سید ابراهیم سید موسوی معاون نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط زیست استان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، اضافه کرد: شاخص کیفی هوای قزوین تا کنون در محدوده ۱۰۱ تا ۱۵۰ قرار دارد که این محدوده برای گروه‌های حساس یعنی کودکان، سالمندان، مادران باردار و بیماران قلبی عروقی ناسالم است.

موسوی افزود: وضعیت هوای آبیک هم در محدوده ناسالم قرار دارد.

او علت آلودگی را وجود ذرات کوچکتر از ۲ و نیم میکرو در هوا بیان و اضافه کرد: کانون‌های گرد و غبار استان، گرد و غباری که از غرب کشور وارد استان شده، صنایع، خودرو‌های دیزلی، نیروگاه شهید رجایی قزوین، آلودگی حاصل از سوخت مسکن و خودرو‌ها از عوامل بوجود آمدن این ذرات هستند.

موسوی گفت: پایداری هوا باعث باقی ماندن الودگی هوا شده است.

موسوی اضافه کرد: بعدازظهر امروز شرایط جوی از حالت پایداری خارج و وضعیت هوا بهتر می‌شود همچنین بارندگی فردا شرایط را مساعد میکند.
او از شهروندان خواست: از هرگونه فعالیتی که منجر به افزایش آلودگی هوا می‌شود از جمله روشن کرون آتش در معابر، سوزاندن لاستیک و استفاده از خودرو تک سرنشین جدا خودداری کنند.

موسوی به شهروندان توصیه کرد: از حمل و نقل عمومی استفاده کنند، خروج غیر ضروری از منزل نداشته باشند و در صورت خروج از منزل از ماسک استاندارد استفاده کنید

معاون محیط زیست افزود: بیماران قلبی - عروقی و مبتلا به آسم، خانم‌های باردار، کودکان، سالمندان فعالیت بدنی خود را کاهش دهند و رانندگان هم برای معاینه فنی خودرو‌های خود اقدام کنند.
انتهای پیام/ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار