فاز نخست مرمت خانه تاریخی رحیمی دزفول به ایستگاه پایانی رسید

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی دزفول گفت: فاز نخست مرمت خانه رحیمی که یکی از بناهای تاریخی این شهرستان است و قدمت آن به دوره قاجار می‌رسد، پایان یافت.

فاز نخست مرمت خانه تاریخی رحیمی دزفول به ایستگاه پایانی رسیدحجت‎الله آریائی‎نیا رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی دزفول در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، بیان این‎که خانه تاریخی رحیمی دزفول در اسفندماه ۱۳۸۱ به شماره ۷۸۸۴ در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است گفت: در سال ۱۳۹۷، به منظور حمایت از دارندگان ابنیه‎های تاریخی ثبت‎شده در فهرست آثار ملی، نسبت به تأمین اعتبار مرمت این بنا اقدام شد.

او افزود: سبک‎سازی بام به مساحت ۱۰۰ متر مربع، عایقکاری و کف‎سازی پشت‎بام با آجر ختایی ۲۰ × ۲۰، برچیدن سقف الحاقی خرپشته، اجرای مجدد سقف با تیر چوبی، عایقکاری و آجرفرش با سطح فوقانی خرپشته از جمله اقداماتی است که در فاز اول مرمت این بنا انجام شده است.

آریایی فر بیان داشت: همچنین در این فاز، مرمت دیوار‌های پیرامونی بام که متعلق به ابنیه تاریخی همجوار هستند، انجام شده است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی دزفول اظهار کرد: فاز اول عملیات مرمت خانه رحیمی با تخصیص ۳۰۰ میلیون ریال از محل اعتبارات ملی مشارکت در مرمت آثار تاریخی به پایان رسیده است.

خانه رحیمی مربوط به دوره قاجار است و در دزفول، محله لوریان واقع شده و این اثر در تاریخ ۱۷ اسفند ۱۳۸۱ با شمارهٔ ثبت ۷۸۸۴ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسید.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.