آغاز طرح سرشماری زمستانه حیات وحش در البرز

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان البرز گفت: طرح سرشماری حیات وحش در بیش از ۱۳۰۰ هکتار منطقه حفاظت شده و شکار ممنون آغاز شد.

آغاز طرح سرشماری حیات وحش در البرزفردين حكيمى، مدير كل حفاظت محيط زيست استان البرز در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز،گفت : اين برنامه با هدف بررسی وضعیت جمعیتی ،  نقاط قوت و ضعف در حفاظت از حیات وحش و اعمال برنامه‌های مدیریتی مطلوب درحال اجرا است.

فردین حکیمی افزود: بر اساس برنامه‌ریزی های انجام شده ۳۰ نفر از کارشناسان محیط طبیعی ،حیات وحش، محیط بانان و همیاران محیط زیست در برنامه سرشماری حضور دارند.

او گفت : در این طرح ، حیات وحش منطقه حفاظت شده البرز جنوبی ، منطقه شکار ممنوع طالقان و منطقه حیات وحش ساوجبلاغ مورد سرشماری قرار می‌گیرند.

مدير كل حفاظت محيط زيست استان البرز افزود : از حیوانات شاخص در حيات وحش  برای سرشماری  زمستانه می توان به كل بز وحشى ،گرگ ،گراز،پلنگ ،گربه وحشى و... اشاره کرد.

حكيمى گفت: این سرشماری در منطقه حفاظت شده البرز جنوبى  به مساحت شصت و چهار هزار  هكتار و منطقه شكار ممنوع طالقان به مساحت هفتاد و پنج هزار هكتار  تا هفته آینده ادامه دارد.

انتهای پیام / خ . م 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.