کارگاه آموزشی آشنایی با فعالیت‌های غار نوردی استان به همت کارگروه غارنوروی و جمعیت هلال استان یزد برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ،سید مهدی حسینی سرپرست معاونت امداد و نجات هلال احمر استان یزد  در کارگاه آموزشی آشنایی با فعالیت‌های غار نوردی در استان، گفت:  با توجه به همکاری‌های قبلی هلال احمر و هیئت کوهنوردی استان و با اشاره به امضاء تفاهم نامه همکاری مشترک فدارسیون کوهنوردی و جمعیت هلال احمر کشور امیدواریم بتوانیم روند خدمات و فعالیت‌ها را بیشتر از گذشته افزایش دهیم.

فاطمی رئیس هیئت کوهنوردی استان نیز در این نشست، گفت: در سال‌های اخیر اتفاقات خوبی در این مبحث صورت گرفته و شاهد شناسایی غار‌های متعدد، موفقیت در آموزش و کسب عناوین خوبی در این زمینه بوده ایم.

او افزود: مجموعه هیئت و کارگروه علاوه بر فعالیت‌های مفید و سازنده باید در کنار فنی بودن و تخصص، آموزش استفاده درست از محیط زیست، آموزش امداد و نجات و بهره برداری صحیح را در سرلوحه برنامه‌ها قرار داده تا ضمن معرفی به جامعه و لذت بردن از منابع شگفتی ساز طبیعت بتوان فرهنگ حفظ این محیط بکر را توسعه و گسترش داد.

در ادامه نشست سارا بین آبادی از تاریخچه غار، انواع غار‌ها و چگونگی تشکیل، انواع شگفتی و تزئینات داخل غار، موجودات زیر زمینی و اکولوژی حیات، اکتشافات و نقشه برداری و در مورد ملزوماتی مانند پوشاک و تجهیزات غار پیمایی توضیحاتی را ارائه داد.

در پایان مراسم شرکت کنندگان از قنات آبی، قنات زارچ و آسیاب آبی وزیر بازدید کردند.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.