گراهام: ترامپ کاهش نظامیان آمریکا در افغانستان را اعلام می‌کند

سناتور لیندسی گراهام اعلام کرد ترامپ طی هفته جاری کاهش نظامیان آمریکایی در افغانستان را اعلام می‌کند.

ترامپ هفته جاری کاهش نظامیان آمریکا در افغانستان را اعلام می‌کندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، «لیندسی گراهام» سناتور آمریکایی در جریان سفری غیرمنتظره به افغانستان اعلام کرد دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا طی هفته جاری خروج بخشی از نظامیان آمریکا از افغانستان را اعلام می‌کند.

این سناتور ایالت کارولینای جنوبی طی اظهاراتی در کابل گفت که ترامپ طی روز‌های آینده کاهش نظامیان آمریکا از ۱۳ هزار نفر به ۸۶۰۰ نفر را اعلام خواهد کرد.

کاخ سفید تاکنون به درخواست‌ها برای اظهارنظر در این زمینه پاسخی نداده است.

با این وجود فرماندهی نیرو‌های آمریکایی در افغانستان با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که تاکنون دستوری مبنی بر کاهش تعداد سربازان دریافت نکرده است.

بیشتر بخوانید:

طی روز‌های گذشته مقامات آمریکایی از تصمیم ترامپ مبنی بر خارج کردن ۴ هزار نیروی آمریکایی از افغانستان خبر دادند.

تصمیم ترامپ برای کاهش احتمالی نظامیان آمریکایی در افغانستان پس از آن صورت می‌گیرد که مذاکرات صلح واشنگتن و طالبان بار دیگر از سر گرفته شده است.

پس از یک وقفه ۳ ماهه، هفته گذشته طالبان اعلام کرد که مذاکرات صلح این گروه با آمریکا در دوحه بار دیگر آغاز شده است.

لیندسی گراهام خروج نیرو‌های آمریکایی از افغانستان را مشروط به اجرای تعهداتی می‌داند که طالبان در جربان ابن مذاکرات وعده اجرایی کردن آن‌ها را می‌دهد.

مذاکرات صلح میان واشنگتن و طالبان ماه سپتامبر و پس از آن متوقف شد که طالبان نظامیان آمریکا را در کابل هدف حمله قرار داد و در جریان این حمله یک نظامی آمریکایی کشته شد.

ترامپ ماه آگوست نیز اعلام کرد که بخشی از نظامیان آمریکا را از افغانستان خارج خواهد کرد اما با گذشت چندین ماه از اعلام ابن تصمیم، اقدامی در این راستا از سوی واشنگتن صورت نگرفته است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار