نماینده جامعه امور بندری و دریایی مطرح کرد؛

ایجاد اشتغال پایدار در بنادر توسط بخش خصوصی

دلگشایی گفت: سازمان بنادر و دریانوردی حدود ۳۰ تا ۴۰ هزار اشتغال پایدار در بنادر کشور ایجاد کرده است.

ایجاد اشتغال پایدار در بنادر توسط بخش خصوصیبه گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، مجتبی دلگشایی نماینده جامعه امور بندری و دریایی در مراسم گرامیداشت روز حمل و نقل با بیان اینکه با پشتیبانی و حمایت از یکدیگر می‌توانیم از شرایط سخت و دشوار عبور کنیم، گفت: هم‌اکنون جامعه دریایی کشور با مشکلات بسیار زیادی مواجه هستند و برای گذر از این مشکلات باید از یکدیگر پشتیبانی و حمایت کنیم.


او افزود: ما نیاز به یک تغییر اساسی داریم بنابراین حمایت حاکمیت بخش دریایی از بخش خصوصی می‌تواند تا حدود زیادی این مشکلات را رفع کند و با وجود آن که ۴۰ سال است بخش دریایی کشور با تحریم استکبار جهانی دست به گریبان است بنابراین می‌توانیم با حمایت از بخش خصوصی و حمایت تمامی بخش‌ها از یکدیگر از این موانع سخت و دشوار عبور کنیم.

نماینده جامعه امور بندری و دریایی اظهار کرد: بخش خصوصی برای ایستادگی در این جنگ اقتصادی از سوی دستگاه حاکمیتی باید به صورت اساسی پشتیبانی کند بنابراین باید بتوانیم با استفاده از روش‌های جذب سرمایه‌گذاری از این حوزه حمایت کنیم.

دلگشایی تأکید کرد: در سطح بنادر بخش خصوصی با سرمایه‌گذاری خود برای ۳۰ تا ۴۰ هزار نفر اشتغال ایجاد کرده است بنابراین باید سازمان بنادر بتواند به واسطه اعتمادسازی این بخش زمینه ایجاد یک اشتغال پایدار را فراهم کند.

نماینده جامعه امور بندری و دریایی توضیح داد: تا این لحظه بخش خصوصی با سختی‌های بسیار زیادی در سطح بنادر اشتغال ایجاد کرده، اما در برخی از مواقع شاهد هستیم به دلیل عدم حمایت‌های لازم این اشتغال‌ها در بنادر از بین رفته‌اند بنابراین باید بدانیم سرمایه‌گذاری در حوزه بندری آسان به دست نیامده است که به آسانی آن‌ها را از دست بدهیم.

او افزود: در بخش اعتمادسازی اقدامات بسیار زیادی از سال گذشته صورت گرفته، اما دانستن این نکته ضروری است که تمام اختیارات در دست بخش خصوصی نیست در نتیجه باید دستگاه‌های مختلف برای حمایت از این حوزه اقدامات لازم را انجام دهند اگرچه تا به امروز این فعالیت‌ها کارگشا نبوده است.

دلگشایی افزود: حضور بخش خصوصی در بنادر نیاز به بازنگری دارد که از جمله این بخش‌ها قرارداد و تعرفه‌های ارائه خدمات است که پروژه‌های بسیار زیادی در این بخش توسط بخش خصوصی انجام شده، اما به دلیل نامناسب بودن تعرفه‌ها بسیاری از آن‌ها دچار مشکل شده است.

نماینده جامعه امور بندری و دریایی توضیح داد: باید تعرفه گذاری در حوزه بندری به بخش خصوصی و یا انجمن‌های صنفی واگذار شود، اما ما شاهد آن هستیم که تمامی اقدامات مربوط به تعرفه گذاری توسط خود سازمان بنادر اجرایی می‌شود بنابراین بازنگری در این حوزه باید یکی از اولویت‌های سازمان بنادر قرار گیرد.

او تأکید کرد: انتظار ما از دستگاه حاکمیتی آن است که قانونی که در این بخش وضع شده جاری و ساری شود، اما در برخی از مواقع شاهد آن هستیم که برخی از قوانین به آن اضافه می‌شود.

دلگشایی به مشکلاتی که سازمان تأمین اجتماعی برای بخش خصوصی در بنادر ایجاد کرده است به طوری که تأمین اجتماعی اعلام می‌کند که شما مشمول ماده ۳۸ قانون اساسی هستید بنابراین نمی‌توانیم از شما حمایت کنیم، از سوی دیگر ما با مشکلاتی در حوزه مالیات هم مواجه شده‌ایم به طوری که برای یک بار، دو بار مالیات و دو بار حق بیمه از ما دریافت می‌کنند.

نماینده جامعه امور بندری و دریایی اظهار کرد: طبق قانون شرکت‌های فعال در مناطق آزاد از پرداخت مالیات معاف هستند و بسیاری از شرکت‌ها با وجود آن که در حوزه بنادر فعالیت می‌کنند، اما همچنان باید مالیات پرداخت کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار