پیشرفت ۵۰ درصدی طرح های کنترل سیلاب و آبخوانداری گلستان

رئیس اداره کنترل سیلاب و آبخوانداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری از اجرای ۳۲ طرح آبخیزداری برای کنترل سیلاب خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان، حسن شادمهری رئیس اداره کنترل سیلاب و آبخوانداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری گفت : این طرح ها با اعتبار ۱۳ میلیارد تومان اجرایی می شود.
 
او با بیان اینکه این اقدامات در بیش از ۳۷۳ هزار هکتار اجرا می‌شود، گفت:این طرحها شامل سازه‌های سرشاخه گیر، سنگ و ملاتی و گابیون بندی در ۱۵ حوزه آبخیز و ۱۱ شهرستان است.

شادمهری افزود: موقعیت این طرحها تا میزان قابل توجهی بر روی حفاظت آب و خاک و مدیریت سیلاب به ویژه تغذیه سفره آب‌های زیرزمینی پایین دست و تامین آبخوان‌ها تاثیرگزار خواهد بود.

رییس اداره کنترل سیلاب و آبخوانداری بیان کرد: اعتبار تخصیص یافته برای اجرای این ۳۲ طرح حدود ۱۳۰ میلیاردریال است که از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی تامین شده و از طریق انعقاد قرارداد با پیمانکاران واجد شرایط بخش خصوصی پیشرفت بالغ بر ۵۰ درصد داشته است.
 
او ادامه داد : هم اکنون ۸ طرح کامل به اتمام رسیده است و مابقی نیز با پیشرفت ۲۰ الی ۸۰ درصد در حال انجام است که با برنامه ریزی انجام شده تا اواخر سال تعهدات اعتباری تعیین شده در گزارش کاملا به اتمام می‌رسد.

حسن شادمهری افزود: هدف از اجرای طرحها بهره وری از رواناب‌های سطحی، کنترل سیلاب، افزایش و تقویت سفره‌های آب زیرزمینی، پیشگیری و کاهش اثرات خشکسالی، کنترل فرسایش خاک، تثبیت خاک و بهبود پوشش گیاهی است.
 
انتهای پیام / ن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.