نظری: اظافه شدن روانشناس به تیم ملی تنیس روی میز موضوع جدیدی نیست/ بالای ۹۰ درصدر شانس المپیکی شدن داریم

دبیر سابق فدراسیون تنیس روی میز گفت: ورزشکارانمان در چند سال گذشته شرایط خوبی داشته اند و بالای ۹۰ درصدر شانس المپیکی شدن داریم.

نظری: اظافه شدن روانشناس به تیم ملی کار جدیدی نیست / تیم ملی بالای ۹۰ درصد شانس المپیکی شدن داردمحمود نظری دبیر سابق فدراسیون تنیس روی میز و کارشناس این رشته در گفت و گو با خبرنگار توپ و تور گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، درباره مسابقات انتخابی المپیک که ملی پوشان باید چندی دیگر برای حضور در آن به پرتغال بروند گفت:  نبود قهرمانان جهان و همچنین ژاپن میزبان در این مسابقات می‌تواند کمک زیادی به ما داشته باشد، این مسابقات به صورت حذفی است  و با توجه به وضعیت بسیار خوب نوشاد و نیما عالمیان که به دلیل برنامه ریزی مناسب در چهار سال گذشته داشته اند بالای ۹۰ درصد شانس انتخاب شدن در بین ۹ تیم برتر مسابقات را داریم، چرا که جدول مسابقات به شکلی است که با دو پیروزی می‌توانیم المپیکی شویم.

پاداش مالی می‌تواند برای ورزشکارانمان انگیزه باشد 

او افزود: ۳۲ تیم حاضر در این مسابقات در ۴ گروه ۸ تیمی به رقابت می‌پردازند و تیم‌های فینالیست این چهار گروه مستقیما به المپیک ۲۰۲۰ توکیو صعود کرده و تیم‌نهم از بین بازندگان مرحله نیمه نهایی گروه‌ها انتخاب می‌شود، بنده معتقدم  پاداش مالی می‌تواند تا حدودی انگیزه باشد، اما ورزشکارانی که می‌شناسم انگیزه‌های درونی و ملی بسیار فراتری برای انتخاب شدن دارند، این نمونه از انگیزه‌ها را قبلا در صعود به دسته برتر جهانی در مسابقات قهرمانی جهان ۲۰۱۸، زمانی که  مدال ارزشمند نوشاد عالمیان  در بازی‌های آسیایی کسب شد  و یا کسب سه سهمیه المپیک ۲۰۱۶ و بسیاری از موارد دیگر شاهد بوده ایم، در واقع باید از مدت‌ها قبل به فکر بچه‌ها می‌بودیم، نه حالا که یک ماه به مسابقات بیشتر باقی نمانده است.

دبیر سابق فدراسیون تنیس روی میز درباره این مسئله که گفته می‌شود قرار است کادر تیم ملی تقویت شود عنوان داشت:  شنیده ام  قرار است کادر تیم ملی تقویت شود، این اقدام کار خوبی است، اما در این فاصله کوتاه نمی‌تواند تاثیری داشته باشد و احتمال تداخل امور محتمل است، با شناختی که از لطف الله نسبی سرمربی تیم‌ملی دارم و خصوصیات او را می‌شناسم، به نظر بنده در این مقطع حساس خیلی در کارش نباید دخالت کرد و اجازه دهیم مستقلا به کار خود ادامه دهد  به نظر بنده این اقدام فدراسیون تنها فعالیتی  تبلیغاتی در دوران سرپرستی است.  

اضافه شدن روانشناس به تیم ملی کار جدیدی نیست 

او افزود: اضافه شدن روانشناس به تمرینات تیم ملی، اقدام جدیدی نیست و قبلا و به دفعات و همواره در رویداد‌های مهم از روانشناسان خبره بهره گرفته ایم، ما دو سال پیش کمیسیون روانشناسی را برای اولین بار تشکیل و اعضای آن را که همگی از بهترین‌های ایران هستند، معرفی و به کار گرفته ایم ... حتی در اردو‌های سنین پایه و یا قبل از جهانی هالمستاد و قبل از بازی‌های آسیایی و... پس این اقدام کاری جدید نیست، اما در شش ماهه گذشته در هیچ اردویی روانشناس حاضر نبوده و اصلا دعوتی نشده استاین اقدامات در کوتاه مدت جواب نمی‌دهد و احتمال دارد نتیجه معکوس هم داشته باشد.

محمود نظری دبیر فدراسیون تنیس روی میز در پایان عنوان داشت:  بعد از ۴ سال برنامه ریزی و تلاش، اکنون زمان نتیجه گرفتن است، به امید خدا بچه‌ها تمام تلاش خود را به کار می‌گیرند چرا که ورزشکاران تیم‌ملی شایسته حضور در المپیک هستند.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار