همه دستگاه‌ها برای کاهش خشم در جامعه تلاش کنند

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان یزد گفت: برای کنترل و کاهش خشم در جامعه باید همه نهاد‌های متولی با عزم جدی در میدان عمل باشند.

همه دستگاه‌ها برای کاهش خشم در جامعه تلاش کنندبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد  ، محمدحسین رحیمی زاده معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان یزد در نشست کارگروه پیشگیری و کنترل خشم در دادگستری استان یزد، گفت: با توجه به اینکه ضرب‌ و جرح عمدی از جرم‌های اول استان یزد محسوب می‌شود و به لحاظ اینکه این جرم از مصادیق خشونت هست لذا برنامه‌ریزی در جهت کنترل و کاهش خشم ضروری است.

او افزود: با برخی از اقدامات همچون نصب دوربین‌های نظارتی می‌توان به‌صورت وضعی و انتظامی در کنترل خشم تأثیر گذاشت و البته برخی از برنامه‌های فرهنگی را باید اجرا کرد که نتایج آن در بلندمدت حاصل می‌شود.

 رحیمی زاده ادامه داد: کنترل بسیاری از جرائم استان با توجه به نوع جرم و محل وقوع ترسیم‌شده است و باید با توجه به وضعیت هر محله، برنامه هائی را تدوین و اجرا کرد.

او مشارکت همه نهاد‌های متولی را خواستار شد و گفت: بخشی از برنامه‌های فرهنگی در مدارس اجرا می‌شود که با حضور مقامات مرتبط دانش آموزان نسبت به برخی از عواقب خشم‌های آنی و خشونت آموزش می‌بینند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان یزد، تصریح کرد: برخی از جرائم محصول رشد نامتوازن و توسعه ناهمگون استان است که البته تدوین برنامه‌هایی برای اصلاح این ساختار، مستلزم تعریف برنامه‌های بلندمدت در سطح کلان استان است.

او به وجود برخی از برنامه‌های مرتبط با کنترل و کاهش خشونت از سوی برخی از نهاد‌های فرهنگی و اجتماعی اشاره کرد و اظهار داشت: جلوگیری از عملکرد جزیره‌ای و ایجاد بستری برای بهره‌گیری از ظرفیت‌های مشترک، به تحصیل اهداف سازمانی و تسریع در اجرای امور کمک شایانی می‌کند.

رحیمی زاده جلب‌توجه آحاد جامعه و مشارکت نهاد‌های اجتماعی را در مسئله کنترل خشونت ضروری برشمرد و گفت: ایجاد کمپین‌های کنترل خشم و توجه دادن جامعه نسبت به مسئله خشونت در جامعه نیز از دیگر رویکرد‌هایی است که باید در نظر قرار گیرد.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار