ضرورت ثبت به موقع وقایع حیاتی در اداره ثبت احوال

مدیرکل ثبت‌احوال آذربایجان شرقی جمع آوری و ثبت به موقع وقایع حیاتی را ضروری دانست و با اشاره به جمعیت فعال ۷۰ درصدی جامعه عدم برنامه ریزی دقیق در جهت استفاده بهینه از آن‌ها را تهدید به جای فرصت ذکر کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،جودی مدیرکل ثبت‌احوال آذربایجان شرقی در جلسه شورای هماهنگی ثبت وقایع حیاتی شهرستان هریس به آمار ثبت وقایع حیاتی طی ۸ ماه سال جاری اشاره و گفت: در مجموع در مدت‌زمان یاد شده ۳۶ هزار و ۴۴۱ واقعه ولادت در استان به ثبت رسیده که معادل ۷۰ درصد شهری بوده که درصد تغییر نسبت به مدت مشابه سال قبل منفی چهارده ویک دهم درصد می‌باشد که این امار نشان از کاهش ولادت در سطح استان را نشان میدهد ودرشهرستان هریس در ۸ ماهه گذشته امسال ۸۳۲ واقعه ولادت به ثبت رسیده که درصد تغییر نسبت به مدت مشابه سال قبل منفی چهارده وشش دهم درصد می‌باشد که ازمیانگین استانی هم این رقم بیشتر می‌باشد.

مدیرکل ثبت‌احوال آذربایجان شرقی همچنین به آمار فوتی‌ها دراستان طی ۸ ماهه نخست سال جاری اشاره و عنوان کردگفت: در این مدت ۱۴ هزار و ۹۹۶ واقعه فوت در استان به ثبت رسیده که رشدی معادل هشت دهم درصد را دراستان داراست. درشهرستان هریس این امار ۲۶۱ واقعه فوت ثبت شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل منفی نه وچهار دهم درصدی را نشان می‌دهد که بیشترین علت فوتی‌ها دراستان را بیماری‌های عفونی وانگلی، سرطان‌ها وتومور‌ها وبیماری‌های قلبی وعروقی به خود اختصاص داده است.

او بابیان اینکه به ازای هر سه ازدواج یک واقعه منجر به طلاق می‌شود،گفت: در آذربایجان شرقی در سال گذشته ۲۰۱۷۲ مورد ازدواج ثبت شده که امسال این میزان به ۱۸۹۴۸ مورد رسیده که درصد تغییرمنفی شش ویک دهم درصد ازدواج به ثبت رسیده می‌باشد ومیزان طلاق درسال گذشته ۶۴۴۸ مورد بود که امسال ۶۰۸۱ مورد رسیده که کاهش منفی پنج وهفت دهم درصدی را نشان می‌دهد.

او گفت:درمورد شهرستان هریس امار طلاق ثبت شده در ۸ ماهه امسال ۵۲ مورد است که نسبت به مدت مشابه سال قبل که ۴۹ مورد بود افزایش شش ویک درصدی را نشان می‌دهد که در این شهرستان متاسفانه از ۴ مورد ازدواج  ۱ مورد منجر به طلاق می‌شود که در ۸ ماهه امسال فقط ۲۲۴ مورد واقعه ازدواج دراین شهرستان ثبت شده است که کاهش ۵ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل را نشان می‌دهد.

جودی جمع آوری و ثبت به موقع وقایع حیاتی را ضروری دانست و با اشاره به جمعیت فعال ۷۰ درصدی جامعه، عدم برنامه ریزی دقیق در جهت استفاده بهینه از آن‌ها را تهدید به جای فرصت ذکر کرد.

او با اشاره به اینکه ثبت احوال در ارتقاء امنیت، حفظ و نگهداری اسناد هویتی مردم، وظیفه خطیر و مهمی برعهده دارد، گفت: در این خصوص الکترونیکی شدن کار‌های اداری که یکی از سیاست‌های مهم دولت می‌باشد علاوه بر تسهیل در امور مردم سبب حفظ و نگهداری مطمئن اسناد هویتی شده است.
مدیرکل ثبت احوال آذربایجان شرقی همچنین با اشاره به پدیده تک فرزندی خانوار‌ها و معضلات آن در جامعه، گفت: تک‌فرزندان با معنا و مفهوم برادر، خواهر و یا اقوام آشنایی خوبی ندارند و اگر تک فرزند آوری بیشتر رواج یابد فرزندان لوس بار می‌آیند.

انتهای پیام/ک

برچسب ها: ثبت احوال ، تک فرزندی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.