فروش ۱۲۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت ازسوی شهرداری اصفهان

شهردار اصفهان گفت: در دو سال گذشته ۱۲۰۰ میلیارد تومان از اوراق مشارکت توسط صندوق سرمایه تمدن به فروش رفته و در حساس‌ترین موقع و در آخرین روز سال، این شرکت فرصتی عالی برای ما ایجاد کرد.

 به گزارش  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،نوروزی، شهردار اصفهان امروز در مراسم افتتاح اولین سوپرمارکت مالی گفت: صندوق سرمایه تمدن در یکی دو سال گذشته در توسعه زیرساخت‌های شهر اصفهان به ویژه مترو بیشترین نقش را داشته است.

او افزود: در حساس‌ترین لحظات و زمانی که با هزاران مشکل مواجه شده و برای انجام امور مبلغی بالغ بر پانصد میلیارد اوراق مشارکت را برای عرضه می‌گرفتیم، این صندوق به ما کمک شایانی کرد.

نوروزی خاطرنشان کرد: در دو سال گذشته ۱۲۰۰ میلیارد تومان از اوراق مشارکت توسط این شرکت به فروش رفته و در حساس‌ترین موقع و در آخرین روز سال، این شرکت فرصتی عالی برای ما ایجاد کرد. برای همین من لازم می‌دانم از این شرکت تشکر کنم و بگویم که این اقدامات می‌تواند در راستای تقویت زیرساخت‌ها و حمایت از سرمایه‌های کوچک و بزرگ موثر باشد.

شهردار اصفهان گفت: موفق شده ایم در دو سال گذشته نزدیک به ۲ هزار میلیارد تومان اوراق برای شهر و ۲۰۰ میلیارد تومان برای بی ار تی دریافت کنیم که به عقیده من کار بزرگی است. وقتی اوراق مشارکت می‌گیرید، به این معنی است که نیمی از پول مورد نیاز از اعتبارات دولتی وارد شهر می‌شود. یعنی هزار میلیارد تومان پول از دولت با ابتکار و انتخاب بهترین راه‌ها و کمک این شرکت وارد اصفهان شده است. خط دوی متروی اصفهان با حرکتی انقلابی و پرجنب و جوش در حال ساخت است و تاکنون از دارک به زینبیه رسیده ایم و هم اکنون در حال ساخت ایستگاه در لاله هستیم.

او راجع به شرایط فعلی توسعه خط مترو با گذشته تصریح کرد: پیشرفت این روز‌های مترو مثل ایستگاه چهارباغ نبوده و دیگر قرار نیست بار ترافیکی سنگینی متحمل شویم. شاید مردم در زینبیه حتی ندانند زیر خیابان چه خبر است.

نوروزی راجع به مراحل تکمیل خط دوی متروی اصفهان اشاره کرد: حتی به منظور افزایش سرعت از جبهه غرب هم کارگاه تأسیس کرده و تی بی ام اضافه کرده ایم. قصد داریم تا از کهندژ هم به سوی میدان امام علی بیاییم و در اولین فرصت علی رغم تحریم‌ها و فشار‌ها موفق شویم متروی خط دو را با خط یک به صورت شبکه در بیاوریم.

شهردار اصفهان گفت: خط یک مترو شاید دو سال دیگر نیاز به زمان داشت که با دو شیفته شدن، ظرف چهار ماه تکمیل شد و هر روز نزدیک به صدهزار نفر از مترو استفاده می‌کنند. باید در نظر داشت که حمل و نقل همومی و به خصوص مترو، بهترین راه برای مبارزه با آلودگی هوا است که این مسئله واقعا بزرگترین مشکل شهر محسوب می‌شود.

او افزود: امیدواریم این صندوق و این دوستان همانطور که تاکنون با شهرداری تعامل خوبی داشته اند، به این تعامل خوب و سازنده ادامه دهند تا هم ما به آن‌ها کمک کنیم و هم آن‌ها به ما یاری برسانند.

نوروزی در پایان با اشاره به شرایط این روز‌های ناوگان اتوبوسرانی، اظهار کرد: مسئله اتوبوس هم چالش بزرگی حساب می‌شود، اما با این وجود ما تسلیم نشده ایم و به دنبال راهکار هستیم و امیدواریم موفق به بازسازی آن شویم. در همین راستا ۲۰۰ میلیارد تومان به اضافه مبلغی دیگر قرار است تزریق شود تا آلودگی کشنده شهر با توسعه حمل و نقل و بازسازی و بهبودی آن، بهبود یابد.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.