دستگاه قضایی، اهرم فشار نظارت بر تخلفات انتخاباتی

رئیس‌ کل دادگستری لرستان از رسیدگی به موقع، قاطع و اثربخش به جرائم احتمالی انتخاباتی رسیدگی و از تخلفات در انتخابات خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان، محمد رزم رئیس‌کل دادگستری لرستان گفت: دستگاه قضا با رسیدگی به موقع، قاطع و اثربخش به جرائم احتمالی انتخاباتی رسیدگی و از تخلفات در انتخابات پیش‏‎رو جلوگیری می‌کند.

محمد رزم در بازدید از حوزه قضایی افزود: تکریم ارباب رجوع از جمله تاکیدات ریاست قوه قضاییه بوده که باید مورد توجه و اهتمام جدی تمامی کارکنان دستگاه قضایی استان قرار گیرد.

او به انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و اظهارداشت: دستگاه قضایی استان باید همچون گذشته اصل بیطرفی خود را حفظ کند و با اتخاذ سیاست‌های پیشگیرانه و تشکیل منظم و مستمر جلسات پیشگیری و رسیدگی به موقع، قاطع و اثربخش به جرائم احتمالی انتخاباتی از تخلفات در انتخابات پیش رو جلوگیری نماید.

رئیس شورای عالی قضایی استان لرستان ضمن اشاره به اینکه عملکرد و رفتار مثبت کارکنان دستگاه قضایی سبب جلب اعتماد مردم نسبت به این دستگاه و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران می‌شود، بیان کرد: قضات باید در همه حال قضاوت بی طرفانه و عادلانه‌ای با رویکرد اصلاح گری و سازش ذات البین داشته باشند و دادگستری شهرستان نیز باید از ظرفیت صلح و سازش، ریش‌سفیدان و بزرگان محلی در جهت سازش در پرونده‌های قضایی استفاده نماید.

رزم در ادامه ضمن بیان اینکه عملکرد حوزه قضایی الشتر در رسیدگی‌های قضایی، کاهش زمان رسیدگی و بحث ابلاغ الکترونیکی از وضعیت خوبی برخوردار است، اضافه کرد: تسریع در اجرای پرونده‌های اجرای احکام دارای اهمیت بوده و مورد تاکید است.

او ادامه داد: قضات باید از تاسیسات نوین حقوقی استفاده نموده و در تعیین مجازات محکومین از مجازات جایگزین حبس در راستای کاهش جمعیت کیفری استفاده نمایند.

انتهای پیام/ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار