حجت‌الاسلام محمدحسنی:

نیروهای مسلح نمره خوبی در امر به معروف گرفتند

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش گفت: در موضوع رعایت معروف‌ها و دوری کردن از منکرها نمره نیروهای مسلح نسبت به کل جامعه بیشتر است.

نیروهای مسلح نمره خوبی در بحث امر به معروف و نهی از منکر گرفتندبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، حجت‌الاسلام و المسلمین عباس محمد حسنی رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران در همایش امر به معروف و نهی از منکر که صبح امروز چهارشنبه در پایگاه شهید خضرایی نیروی هوایی ارتش برگزار شد، اظهار کرد: فردی که دیگران را از منکرات نهی می‌کند، اولاً خود باید عامل به معروف باشد و ثانیاً باید بر طبق قواعد اسلامی امر به معروف و نهی از منکر کند.

او با بیان اینکه متأسفانه نحوه نهی از منکر برخی افراد خود مصداق منکر است، افزود: کسی که نهی از منکر می‌کند، باید رفتار و گفتارش افراد را به یاد خدا بیاندازد.

نماینده ولی فقیه در ارتش گفت: خوشبختانه تمامی فرماندهان و کارکنان ارتش جمهوری اسلامی ایران به موضوع امر به معروف و نهی از منکر اهمیت ویژه‌ای قائل هستند. در موضوع رعایت معروف‌ها و دوری کردن از منکر‌ها نیرو‌های مسلح نسبت به کل جامعه از نمره قابل قبول تری برخوردارند.

حجت الاسلام محمدحسنی افزود: به سه دلیل باید مورد اهتمام همگان قرار گیرد دلیل اول این که این دو فریضه یک حق است، دوم این که یک تکلیف است و سوم این که یک فضیلت است.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش گفت: باید تلاش کنیم در طول فرآیند امر به معروف و نهی از منکر کرامت حفظ شود تا کالم آمر و ناهی نافد افتد.

نماینده ولی فقیه در ارتش افزود: متأسفانه برخی مواقع افرادی که از توانمندی لازم جهت انجام امر به معروف و نهی از منکر برخوردار نیستند، سبب می‌شوند تا در این فرآیند آبرو و حق دیگران تضییع شود در حالی که فلسفه اصلی امر به معروف و نهی از منکر برای حفظ آبروهاست و نه تضییع آن.

حجت‌الاسلام محمدحسنی با بیان این که فطرت انسان‌ها حق پذیر و در پی درستی هاست، تصریح کرد: ما باید بستر‌ها را برای معروف‌ها فراهم سازیم و بستر منکر‌ها را از میان برداریم گفت: بسیج ها، مساجد، کانون‌های فرهنگی، حسینیه‌ها و هرآنچه که کانونی برای هدایت انسان به شمار می‌رود، از مصادیق بارز بستر‌سازی برای تحقق معروف‌ها و از بین بردن منکر‌ها هستند که باید گسترش و تقویت شوند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار