۷۷ درصد فرش ماشینی کل کشور در کاشان است

فرماندار شهرستان کاشان گفت: منطقه کاشان تولید کننده ۷۷ درصد فرش ماشینی کل کشور و دومین تولید کننده فرش در جهان است.

 به گزارش  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،علی اکبر مرتضایی قهرودی، فرماندار شهرستان کاشان، در  آیین افتتاح نمایشگاه ملی فرش ماشینی و صنایع وابسته در کاشان با تقدیر از تلاش صنعتگران فرش در منطقه بزرگ کاشان با تقدیر از همکاری و حمایت مدیران عالی رتبه کشور و استان در برگزاری این نمایشگاه گفت: منطقه کاشان تولید کننده ۷۷ درصد فرش ماشینی کل کشور و دومین تولید کننده فرش در جهان است.

او با تاکید بر اینکه صنعت فرش مربوط به کاشان است افزود: متاسفانه این صنعت در این منطقه دچار بدلیل تحریم‌های ناعادلانه و ظالمانه علیه کشور عزیزمان با مشکلات متعدد از جمله برای خرید مواد اولیه دچارشده است.

به گفته او، مواد اولیه در گمرک معطل ترخیص است و تازمانی که به دست تولید کننده برسد یک زنجیره را طی می‌کند.

فرماندار کاشان، تصریح کرد:، اما با وجود همه این مسائل صنعتگر ما با تلاش خود و گذراندن تمام مشکلات و صبوری از این مسیر عبور کرده و از صنعت فرش به عنوان صنعت مادر در کاشان بسیار مقتدرانه دفاع کرده است.

مرتضایی قهرودی، این ظرفیت را فرصتی طلایی در حمایت از تولید کنندگان فرش از ابتدا تا انتها از تولید نخ تا فرش، بازاریابی و صادرات دانست و گفت: حال که صنعتگران فرش در کاشان با هر مشقتی تولید خود را تداوم دادند وظیفه دولت است که برای نمایش گذاردن این صنعت حمایت و مساعدت خود را داشته باشد.

او، با تاکید بر اینکه تمام تلاش و هم و غم خود را برای حمایت از این صنعت در کاشان و مطالبات صنعتگران آن می‌کند گفت: وظیفه ما حفظ این صنعت برای آیندگان و رسیدن به جایگاه اصلی آن است که یکی از این قدم‌ها برگزاری همین نمایشگاه‌های فرش در کاشان به عنوان خانه این صنعت است تا همگان نظاره هنر دست کاشانی‌ها از این جایگاه باشند.

به گفته او، اکنون نوبت ما دولتی‌ها است تا حق خود را در این زمینه ادا کنیم و از این صنعت حمایت کنیم، اما انجام یکسری کار‌هایی نیز از جمله قیمت گذاری، وحدت سیاست گذاری در تولید و صادرات در این مسیر ضروری است.

مرتضایی قهرودی، پرهیز از جزیره‌ای بودن و سیاست گذاری برای حمایت از صنعت فرش را در این زمینه خواستار شد و گفت: برگزاری نمایشگاه ملی فرش در کاشان با حمایت مدیران و مسئولان عالی رتبه کشوری و استانی محقق شد.

نمایشگاه ملی فرش ماشینی و صنایع وابسته با حضور حدود ۶۰ شرکت فرش ماشینی و صنایع وابسته از سراسر ایران در زمینی به وسعت بیش از پنج هزار متر و در فضایی با زیربنای حدود ۳۵۰۰ متر مربع از ۲۷ تا ۳۰ آذرماه در کاشان برای بازدید علاقمندان دایر است.

شایان ذکر است: آیین گشایش نمایشگاه ملی تخصصی و فن بازار فرش ماشینی و صنایع وابسته با حضور روسای انجمن‌های دوستی هشت کشور خارجی ایران با یونان، میلان، رومانی، اندونزی، اوگاندا، نروژ، ساحل عاج و ایتالیا و افسانه محرابی، مدیرکل دفتر صنایع نساجی و پوشاک ایران، ایرج موفق، رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان و تنی چند از مدیران استان و شهرستان در این شهرستان اجرا شد.

انتهای پیام/م

برچسب ها: نمایشگاه فرش ، کاشان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار