قدردانی فرمانده نیروی انتظامی از «خط باریک قرمز»

فرمانده ناجا از مستند «خط باریک قرمز» برنده ۴ جایزه از جشنواره سینما حقیقت و از تولیدات شبکه سه سیما قدردانی کرد.

به گزارش حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، سردار اشتری فرمانده نیروی انتظامی با قدردانی از ساخت مستند «خط باریک قرمز» از تولیدات شبکه سه سیما به نویسندگی و کارگردانی فرزاد خوشدست، آن را اقدامی مناسب برای نشان دادن آسیب های اجتماعی عنوان کرد.

«خط باریک قرمز» در جشنواره سیزدهم سینما حقیقت موفق به کسب بهترین فیلم از نگاه هنر و تجربه و بهترین مستند با موضوع آسیب های اجتماعی از سوی مؤسسه ناجی هنر شد.

جایزه ویژه دبیر جشنواره سینما حقیقت نیز به فرزاد خوشدست برای کارگردانی این مستند تعلق گرفت.

مرتضی پورصمدی برای تصویربرداری فیلم مستند «خط باریک قرمز» نیز موفق به کسب جایزه شد.

به این بهانه گفت و گویی با فرزدا خوشدست کارگردان مستند «خط باریک قرمز» انجام داده ایم.

فرزاد خوشدست کارگران مستند «خط باریک قرمز» هدف از ساخت این فیلم مستند را یادآوری توانایی تلویزیون و علاقه مندی برنامه سازان را برای تولید آثار با کیفیت جهانی عنوان و تصریح کرد: در داخل سازمان صداوسیما نیروهای با استعدادی هستند که با بهره مندی از توانایی و تخصص آن ها، می توان آثار اثرگذار و تاریخ ساز در جامعه تولید کنند.

خوشدست تصریح کرد: این فیلم درکنار مجموعه ای مستند داستانی به نام «پس از حبس» برای شبکه سه سیما تولید شده است که هر دو بر ارزش های خاصی تاکید دارد و می تواند مخاطب خاص خود را داشته باشند.

وی در ادامه گفت : ساخت این فیلم 5 سال طول کشیده است و راهی را پیشنهاد می دهد که امیدوارم جدی گرفته شود همان طور که این ایده در جشنواره آسیاپاسیفیک که این فیلم در آن نامزد بود، مورد استقبال قرار گرفت.

خوشدست همچنین بعد از دریافت جایزه آسیب های اجتماعی با تقدیر از رئیس سازمان زندان ها و اصغر پورمحمدی و‌ مدیران شبکه سه اظهار کرد: از این دو عزیز برای این که 5 ماه یک زندان را به عنوان لوکیشن در اختیار فیلم «خط باریک قرمز» قرار دادند، تشکر می کنم.

وی با اشاره به این که پیشنهاد فیلم او در دولت بررسی خواهد شد، بیان کرد: خوشحالم توانستم به بچه های داخل زندان کمک کنم و زندگی آنها تغییر کرده است.

این مجموعه مستند داستان یک گروه نوجوان بزهکار است که از میان ۱۷۰ مجرم در کانون اصلاح و تربیت انتخاب می‌شوند و با کمک چند مربی نمایشی آموزش داده می‌شوند.

این نوجوانان به تدریج از طریق تمرین‌های نمایشی ناگفته‌های زندگی خود را بیان می‌کنند. سپس تصمیم می‌گیرند نمایشنامه‌ای را روی صحنه ببرند و کارشان را در یک جشنواره مهم در خارج از زندان روی صحنه ببرند تا شاید از این طریق یک روز از زندان خارج شوند.

در این فیلم تلاش شده است که چهره زندانیان مشخص نباشد تا به هویت آنها لطمه ای وارد نشود به همین دلیل در بخشی از فیلم به تناسب همخوانی با شخصیت های واقعی و مجرم بودن آن‌ها و موضوع فیلم که به نمایش می‌پردازد از گریم جوکری برای پنهان کردن چهره این افراد استفاده شد.

آیین پایانی سیزدهمین جشنواره مستند ایران (سینما حقیقت) که شامگاه دوشنبه ۲۵ آذرماه در تالار وحدت تهران با اجرای محمدرضا شهیدی‌فر و حضور علی ربیعی سخنگوی دولت، سردار احمد نوریان معاون اجتماعی نیروی انتظامی و حسین انتظامی رئیس سازمان سینمایی برگزار شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.