معاون هماهنگی و نظارت اقتصادی و زیربنایی معاون اول رییس جمهور در قزوین گفت: در شرایط اقتصادی کنونی باید به سمت بخش خصوی حرکت کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، شیرکوند معاون هماهنگی و نظارت اقتصادی و زیربنایی معاون اول رییس جمهور در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان گفت: ر شرایط اقتصادی کنونی باید به سمت بخش خصوصی حرکت کرد و به مدیران قدرت انجام کار‌ها را داد.

شیرکوند با اشاره به جنگ شدید اقتصادی دشمن علیه کشور افزود: امروز جای اشتباه کردن نیست و این تحریم‌ها می‌تواند یک فشار بزرگ باشد.

او اضافه کرد: خیلی‌ها بر اساس بی تجربگی وارد کاری شده اند که مشکلات آینده آن برای دولت است.

معاون هماهنگی و نظارت اقتصادی و زیربنایی معاون اول رییس جمهور  گفت : هزاران سرمایه در کشور و در شهرک‌های صنعتی خوابیده است که برای بهره گیری از آنها همه دستگاه ها باید مددکار و مشاور همدیگر باشند.

شیرکوند افزود : در شرایط خاص هستیم و در این شرایط  باید تصمیماتی گرفت که به درد مردم بخورد .

استاندار قزوین هم در این جلسه گفت: استان قزوین از نگاه بیرونی منطقه‌ای برخوردار و ثروتمند است، اما با چالش‌هایی جدی و کمبود‌های شدیدی مواجه است که باید برای رفع آن همت کنیم.

هدایت الله جمالی پور افزود: در استان ظرفیت‌های بی نظیری داریم که ثروت است که اگر درست بهره برداری شود هم به استان و هم کشور می‌تواند کمک کند.

استاندار گفت: نوع رفتار با صنعت استان مطلوب نیست و صنایعی وارد شده که در افق با بحران مواجه می‌شوند مانند اصفهان که صنایع فولاد دارد به محیط زیست آنجا لطمه می‌زند و زاینده رود را از بین برده است.

جمالی پور اظهار داشت: در قزوین هم اتفاق اصفهان محتمل است رخ دهد، باید ظرفیت صنعتی استان به ما کمک کند و سند آمایش واقعی شود تا در یک ۱۰۰ سال آینده صنایع ایجاد شده به ما آسیب نرساند استان به ما لطمه نزند.

او بیان کرد: در انتقال آب الموت رود مشکل داریم لذا باید به فرصت‌های جدید فکر و با محیط زیست و اقلیم خود را هماهنگ کنیم به همین دلیل پیگیر هستیم تا سند آمایش مطابق اقلیم باشد و به سمت صنایع قطعه سازی و پوشاک به جای فولاد برویم.

استاندار گفت: در کشاورزی باید کار‌های جدی صورت گیرد و از تجارب دیگر کشور‌ها در عرصه کشاورزی استفاده کرد و منابع را مدیریت کنیم و صنایع کشاورزی در این مسیر هدایت شود.

او بیان کرد: کشاورزی غرقابی منطقی نیست و دشت قزوین را تهدید می‌کند و اولویت ما استفاده از آبیاری نوین است و یک شهرک گلخانه‌ای نوین را طراحی کرده ایم تا این ظرفیت فعال‌تر شود، زیرا در حال حاضر ۹۰ درصد آب در کشاورزی مصرف می‌شود که بازده پایین است که با اولویت به آن خواهیم پرداخت.

جمالی پور اظهار داشت: در استان ظرفیت گردشگری خوبی داریم طبیعت پر جاذبه است که می‌تواند استفاده شود و قزوین را از یک استان گذری به مقصد گردشگری و اقامتی تبدیل کنیم.

او بیان کرد: شهرستان آبیک در آستانه یک بحران آبی است و باید کمک کنیم آب شهرستان تأمین شود و زیبنده نیست با تانکر به مردم آب رسانی کنیم و این طرح با اولویت در دولت بررسی شود.

استاندار قزوین یادآور شد: خط قرمز ما وعده‌های رئیس جمهور است و، چون همه ما رصد می‌شویم، موظفیم به تعهد دولت عمل کنیم و این آب شرب باید تأمین شود از صندوق توسعه ملی. تهاتر نفت فرقی نمی‌کند و اگر به دولت قبل ایراد گرفتیم قرار نیست ما هم خلف وعده کنیم، چون برخی قول‌ها با معیشت مردم ارتباط دارد.

‌او اظهار داشت: چند سد ما که بالای ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد انتظار داریم کمک کنید تا تکمیل شود البته، بخشی از مشکلات ما بوروکراسی اداری است و تداخل وظایف و رقابت دستگاه‌ها وقت ما را گرفته و بازدارنده است.

استاندار یادآور شد: ادغام شرکت آب و فاضلاب روستایی و شهری کار خوبی است، چرا این همه سازمان داریم و کار‌ها معطل می‌ماند و امروز برای اجرای طرح‌های فاضلاب سرمایه گذار داریم، اما موانع زیاد است و کار‌ها معطل می‌ماند.

جمالی پور افزود: درباره مترو که مصوبه دولت است ما هم دنبال قطار سریع السیر هستیم که یک راه کاهش آلودگی هواست و پیشنهاد می‌کنیم پایانه غرب تهران به استان قزوین منتقل شود و با دو خطه شدن راه آهن قزوین به تهران و ریل باس می‌توان مسیر تهران را به ۴۵ دقیقه رساند و به پویایی اقتصاد استان و کاهش ترافیک کمک کرد.

او بیان کرد: در شهرک صنعتی کاسپین با قانون هوای پاک شعاع ۱۲۰ کیلومتری به صورت هوایی محاسبه شد و ما سه کیلومتر کم داریم و صنایع ما دچار مشکل شده اند در حالی که از زمان صدور تأسیس باید اعمال شود پروانه تأسیس مورد استناد است و حقوق مکتسبه مهم است شاید تولید چند سال طول بکشد.

استاندار تصریح کرد: ۳ واحد بحرانی داریم شامل کنتور سازی، آپاداناسرام و برلیان که میلیارد‌ها تومان سرمایه گذاری شده، اما حدود ۱۵ سال است متوقف شده و تعطیل شده است که آن را خیانت می‌دانیم.

او گفت: در تخت بیمارستانی با چالش مواجهیم و بیمارستان ۷۰۰ تخت حدود ۲۰ درصد پیشرفت دارد که بحران کمبود تخت داریم که باید کمک کنیم تکمیل شود.

بعد از این جلسه شیرکوند معاون هماهنگی اقتصادی معاون اول رئیس جمهور از شرکت آپادانا سرام تولید کننده انواع کاشی و سرامیک مستقر در شهرستان بوئین زهرا بازدید و درجیان مشکلات این واحد تولیدی قرار گرفت .

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.