رئیس کل دادگستری ایلام ؛

اعمال مجازات جایگزین حبس از اولویت‌های دستگاه قضایی است

رئیس کل دادگستری ایلام از اهمیت کاهش جمعیت کیفری و کاهش ورودی پرونده‌های قضایی خبر داد و گفت: اعمال مجازات جایگزین حبس از اولویت‌های دستگاه قضایی است.

اعمال مجازات جایگزین حبس از اولویت‌های دستگاه قضایی استبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ؛ علی دهقانی رئیس کل دادگستری ایلام در بازدید از دادگستری شهرستان سیروان اظهار داشت: کاهش جمعیت کیفری و کاهش ورودی پرونده‌های قضایی به دادگستری‌ها از اهمیت بسیاری برخوردار است.

او افزود: کاهش صدور قرار بازداشت موقت متهمان در مرحله تعقیب و تحقیق، استفاده از مجازات‌های جایگزین در مرحله صدور حکم و استفاده از امتیازات آزادی مشروط و مرخصی برای محکومان، بخشی از تدابیری است که هم در قانون و هم در بخشنامه‌های رئیس قوه قضائیه مورد توجه همه و زیر مجموعه‌های دستگاه قضایی قرار گرفته است.

رئیس کل دادگستری ایلام تصریح کرد: اجرای برنامه‌های تحولی در دستگاه قضایی، ترویج فرهنگ صلح و سازش و تقویت فعالیت شورا‌های حل و اختلاف بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد و خدمت رسانی به مردم سرلوحه کار باشد.

او عنوان کرد: تکریم ارباب رجوع و رعایت حقوق شهروندی همواره در نظام قضایی کشور حائز اهمیت بوده و پیش شرط یک جامعه ایده آل است.

دهقانی بیان کرد: یکی از اهداف تحول اداری، ارتقاء و حفظ کرامت مردم است و ساز و کار‌های لازم در ارائه خدمات مطلوب و مؤثر به ارباب رجوع در اعتلای نظام اداری نقش پر رنگی دارد، زیرا علت وجودی هر سازمان و دستگاهی به خدماتی است که به افراد مختلف ارائه می‌دهد.

او تاکید کرد: استفاده و بهره‌مندی از توان و ظرفیت دانشگاه در حوزه پژوهش‌های علمی و راهبردی با موضوع پیشگیری و آسیب شناسی به کاهش معضلات اجتماعی می‌انجامد و سطح فرهنگی جامعه را ارتقاء می‌بخشد.

انتهای پیام/غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.