وزیر اقتصاد:

نگاه مسئولان به آمایش سرزمینی بوشهر تغییر کند

وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: نگاه مسئولان کشور و استان به آمایش سرزمینی استان بوشهر باید تغییر کند.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، فرهاد دژپسند وزیر امور اقتصادی و دارایی در نشست شورای هماهنگی مدیران اقتصادی استان بوشهر بیان کرد: سند مطالعات آمایش سرزمینی در استان بوشهر باید به‌گونه‌ای طراحی شود که این استان نه تنها از استخراج نفت و گاز، بلکه از سایر سود‌های صنعت نفت هم استفاده کند.

او ادامه داد: تمرکز بر اقتصاد نفت باید در کنار تمرکز به اقتصاد آب و دریا باشد. اگر در اینجا و برخی استان‌های کرانه‌ای، اقتصاد انرژی و دریا با هم یکی شوند،  می‌تواند میزان بیکاری را بسیار کاهش دهد.

وزیر امور اقتصادی و دارایی همچنین عنوان کرد: استان بوشهر با دارابودن صنایع نفت و گاز از یک سو و همچنین داشتن محرومیت و عقب‌ماندگی در بخشی از حوزه‌ها، نمونه بارزی از دوگانگی منطقه‌ای است.

 

استاندار بوشهر هم در این نشست توسعه استان را در گرو توسعه متوازن خواند و گفت: بخش شمال استان توسعه چندانی پیدا نکرده و از کشاورزی و اقتصاد انرژی بهره‌ای نمی‌برد و وابسته به دریا و تجارت دریایی است، که باید نگاه ویژه‌ای به آن شود.

عبدالکریم گراوند افزود: ما در حوزه اقتصادی درخواست داریم که شرکت‌های بزرگی که در استان بوشهر فعالیت می‌کنند بپذیرند که اگر ذخایر استان را می‌برند نباید منابع بانکی آن‌ها در خارج از استان باشد و استان بوشهر باید از گردش مالی آن‌ها بهره ببرد.

در این نشست سه تن از نمایندگان مردم استان بوشهر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به میزان درآمدی استان بوشهر برای کشور، توجه بیشتر به توسعه زیرساخت‌های استان در بخش راه‌آهن و بندر را خواستار شدند.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.