گشت زنی دوباره هواپیما‌های جاسوسی آمریکا بر فراز شبه جزیره کره

خبرگزاری یونهاپ از گشتی زنی دوباره هواپیمای جاسوسی آمریکا بر فراز شبه جزیره کره خبر داد.

به گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری یونهاپ، بنا به اعلام یک مرکز ردیابی هوایی، آمریکا روز پنج شنبه یک هواپیمای جاسوسی را بر فراز شبه جزیره کره به پرواز درآورده است.

در بحبوحه تشدید تنش‌های میان پیونگ یانگ و و اشنگتن بر سر بن بست مذاکرات هسته‌ای دو جانبه،  سایت ردیابی ایرکرفت اسپوت اعلام کرد یک هواپیمای «ای پی-۳ ای» متعلق به نیروی دریایی آمریکا ماموریت شناسایی را بر فراز شبه جزیره کره انجام داد. این در حالیست که درست یک هفته پیش یک هواپیمای تجسسی دیگر آمریکا بر فراز منطقه مشاهده شده بود.

هواپیمای تجسسی آمریکا قادر به جمع آوری اطلاعات ارتباطات الکترونیکی تاکتیکی هستند. از زمان اعلام ضرب الاجل از سوی کره شمالی برای آمریکا در خصوص مذاکرات هسته‌ای دو جانبه، واشنگتن از نزدیک اقدامات نظامی کره شمالی را زیر نظر دارد.

پیشتر نیز مرکز ردیابی هوایی ایرکرافت اسپوت اعلام کرد یک فروند هواپیمای شناسایی RC-۱۳۵ W Rivet Joint بر فراز شبه جزیره کره در ارتفاع ۳۱ هزار پایی ردیابی شده است. این پرواز پس از آن صورت گرفت که کره شمالی شنبه گذشته از «آزمایش بسیار مهمی» در پایگاه پرتاب ماهواره Sohae خبر داد.

آمریکا اخیرا انواع مختلفی از هواپیما‌های نظارتی و شناسایی را به شبه جزیره کره ارسال کرده که ظاهراً برای انجام ماموریت‌هایی برای نظارت بر کره شمالی انجام شده است. به عنوان نمونه فقط در این ماه، سه پرواز با هواپیما‌های شناسایی نوع RC-۱۳۵ W Rivet Joint انجام گرفته است.

کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی به‌ تازگی طی بیانیه‌ای هشدارآمیز خطاب به آمریکایی‌ها هشدار داد تنها تا پایان سال میلادی جاری، فرصت دارند تا وضعیت مذاکرات را مشخص کنند. کیم جونگ اون همچنین این را هم گفت که در صورت عدم اعطای امتیاز به پیونگ یانگ، کره شمالی مسیر جدید نامشخصی را در پیش خواهد گرفت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار