امام جمعه اصفهان گفت: نکوداشت آیت الله نمازی تجلیل از زحمات یک عالم، مدیر و مدبری که عمر خودش را در راه خیرخواهی و هدایت مردم و تربیت طلاب هزینه کرده است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد، پیش ازظهر امروز در مراسم نکو داشت آیت الله نمازی نماینده، ولی فقیه و امام جمعه کاشان با تاکید بر وجوب شکرگزاری از نعمت‌های خداوند بویژه شکر نعمت علم و علما گفت: برگزاری مراسم نکوداشت آیت الله نمازی در واقع تجلیل از زحمات یک انسان عالم، مدیر و مدبری که همه عمر خودش را در راه خیزخواهی و هدایت مردم و تربیت طلاب هزینه کرده است.  

او با اشاره به اینکه شکر به معنی عمل و ایمان و اطاعت از خداوند است افزود: شکر خدا یعنی اینکه ما با نعمت خدا معصیت  نکنیم.
به گفته او، هرچند هدایت از خدا است، اما کسی که واسطه هدایت و نعمت خدا نیز است شکر واجب است.

امام جمعه اصفهان، با تاکید بر اینکه انسان توان شمارش وشکر نعمت‌های خدا را ندارد افزود: در تمام نعمت‌هایی که خداوند به انسان داده است، نعمت ولایت، هدایت و رهبری یکی از نعمت‌های بزرگ الهی است که خداوند فقط برای این نعمت بر انسان منت گذاشته است.  

آیت الله طباطبایی نژاد، با استناد به حدیثی از پیامبر اسلام علما را مانند ستارگان، راهبر روشنگر بشر دانست و گفت: نبود آن‌ها عامل گمراهی و ضلالت است.

او نیاز انسان در همه مراحل را به راهنمایی علما تاکید کرد و افزود: مشکلاتی که در ایران و مشابه آن در عراق رخ داد، اگرعالم بزرگواری مانند رهبر معظم انقلاب نبود مشکلات ایران نیز به مانند مشکلات عراق هنوز ادامه داشت.

امام جمعه اصفهان ادامه داد:   موضوع علما به ویژه در شیعه به اندازه‌ای عظمت دارد که پیامبراکرم (ص) می‌فرماید: هرکس از علما استقبال کند ، تکریم کند و تبعیت کند در واقع من را استقبال کرده است.

آیت الله طباطبایی نژاد افزود: امام صادق (ع) می‌فرماید: علمای شیعیان مرزبانان روزنه‌های ورود شیاطین و مانع تسلط شیاطین بر شیعیان ما هستند و اگر علما نباشند شیاطین انس و جن بر ضعفای شیعه هجوم می‌آورند و سبب تغییر مسیر سیاسی و دینی آن‌ها می‌شوند.

او، با اشاره به حضور ۳۰ هزار روحانی در دوران دفاع مقدس گفت:  یک ششم آن‌ها یعنی ۴ هزار و ۵۰۰ نفر از آن‌ها به شهادت رسیدند که  این آمار به غیر از فرزندان شهید آن‌ها است.

انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.