سندرز: نتانیاهو نژادپرست است

سناتور دموکرات نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا ضمن نژادپرست خواندن نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، خواستار تعدیل سیاست‌های واشنگتن در قبال فلسطینیان شد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، برنی سندرز، از نامزدهای شاخص دموکرات‌ها در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا، روز پنجشنبه در سخنانی با نژادپرست خواندن بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی، خواهان آن شد تا آمریکا سیاستی را در قبال اسرائیل در پیش گیرد که صلح را هم برای امنیت این رژیم فراهم کند و هم باعث ایجاد یک دیدگاه هوادار فلسطین شود.

وی در سخنان خود در پنجمین مناظره‌ای که میان نامزد‌های دموکرات انجام شد، ادعا کرد: به عنوان فردی که در کودکی در اسرائیل زندگی کردم، می‌گویم اسرائیل حق موجودیت دارد؛ و نه تنها موجودیت، بلکه حق موجودیت در صلح و امنیت را داراست. اما سیاست خارجی آمریکا نباید تنها حامی اسرائیل باشد؛ بلکه ما باید علاوه بر آن، حامی فلسطینی‌ها نیز باشیم.

نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در ادامه افزود: ما باید بدانیم اکنون اسرائیل تحت کنترل نتانیاهو است؛ کسی که به تازگی همانطوری که می‌دانید، به رشوه متهم شده است؛ کسی که از نظر من یک نژادپرست است.

سندرز در ادامه تصریح کرد: آنچه که ما نیازمند آن هستیم، سطحی از میدان عمل در خاورمیانه است که به بحران فجیع غزه بپردازد، جایی که ۶۰ تا ۷۰ درصد از جوانان بیکار هستند.

برنی سندرز که اگر موفق به کسب کرسی ریاست جمهوری در سال ۲۰۲۰ شود، نخستین رئیس جمهور یهودی آمریکا خواهد بود، بار‌ها خواهان آن شده که واشنگتن کمک‌های مشروط به رژیم صهیونیستی را مورد بازبینی قرار دهد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار