سخنگوی قوه قضائیه گفت: در کنار قضات جامعه وکلا یکی از مهمترین راه‌های رسیدن به حق هستند.

به گزارش خبرنگار حوزه حقوقی- قضایی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، غلامحسین اسماعیلی سخنگوی قوه قضائیه در حاشیه بازدید از روند برگزاری آزمون وکالت مرکز وکلا و مشاوران قوه قضائیه و در جمع خبرنگاران با بیان اینکه عدالت مهمترین حوزه اجرایی است گفت: برای تحقق عدالت نیازمند عناصر متعددی هستیم و قاضی خود از شاخص‌های تحقق عدالت است.

او افزود: در کنار قضات جامعه وکلا هم یکی از مهمترین راه‌های رسیدن به حق هستند و قضات برای رسیدن به عدالت نیازمند گروه تخصصی وکلایی هستند که بتوانند آن‌ها را در مسیر رسیدن به عدالت کمک کنند.

سخنگوی قوه قضائیه با اشاره به آزمون امروز مرکز وکلا و مشاوران قوه قضائیه اظهار کرد: امروز جامعه وکلا قوه قضائیه آزمون سراسری با ۱۰۷ هزار نفر از فارغ التحصیلان رشته حقوق در مقاطع مختلف را برگزار کرد.

اسماعیلی گفت: آزمون کتبی در ۴۹ شهر برگزار شد و پذیرفته شدگان آزمون کتبی در مرحله بعدی به آزمون شفاهی دعوت می‌شوند و افتخار این را دارند که در تشخیص حق وارد میدان عمل شوند.

وی تصریح کرد: حضور وکلا آگاه به مبانی حقوق، معتقد و دلسوزی که به دنبال احقاق حق هستمد برای برپایی عدالت اسلامی موثر است.


بیشتربخوانید: نتایج اولیه آزمون مرکز وکلا قوه قضائیه دو هفته دیگر اعلام می‌شود


سخنگوی قوه قضائیه با بیان اینکه برای این آزمون ریاست قوه دستوری صادر کرده است، گفت: برای داوطلبان تمام استان‌ها و مراکز وکلای قوه قضائیه که چه از طرق کانون وکلا چه از طریق مرکز وکلا و مشاوران قوه قضائیه آزمون داده اند نیاز واقعی هر استان احصا خواهد شد و بر اساس آن زمینه جذب برای وکلا فراهم می‌شود.

اودرباره ظرفیت آزمون مرکز وکلا و مشاوران قوه قضائیه گفت: پس از دیدن نمرات کتبی و شفاهی تعداد افراد بر مبنای نیازسنجی هر استان و متناسب با نیاز جامعه است که ظرفیت آزمون مشخص خواهد شد.

اسماعیلی تصریح کرد: خوشبختانه داوطلبان آزمون از روند برگزاری آن رضایت داشتند و درمیان آن‌ها داوطلبان مقاطع تحصیلی مختلف کارشناسی، کارشناس ارشد و دکتری حضور داشتند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار