عدم مدیریت اقتصادی، ضعف اقتصاد کشور

معاون رسانه‌ای دفتر حفظ و نشر آثار مقام معظم رهبری گفت: تنها ضعف اقتصادی کشور ما عدم مدیریت صحیح اقتصادی است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، مهدی فضائلی، معاون رسانه ای دفتر حفظ و نشر آثار مقام معظم رهبری به عنوان سخنران پیش از خطبه های نماز جمعه کرج با بیان این که مشکلات اقتصادی مهم ترین دغدغه مردم است، گفت: کشور ما تمام ملزومات پیشرفت اقتصادی را داراست اما آن‌چه که ما را در استفاده از این ملزومات و پتانسیل ها غافل کرده عدم مدیریت صحیح اقتصادی است.

او افزود: صاحب نظران اقتصادی برای پیشرفت اقتصادی هر جامعه‌‌ای پنج عامل را جزء مؤثر ترین عوامل برای پیشرفت اقتصادی عنوان می کنند و نبود این پنج عامل را دلیل مشکلات اقتصادی می دانند.

فضائلی در تشریح اولین عامل گفت: اولین عامل
نیروی انسانی ماهر و توانا است و اگر این عامل وجود نداشته باشد جامعه از لحاظ اقتصادی پیشرفت نخواهد کرد.

او دومین عامل پیشرفت اقتصادی را وجود منابع و ذخایر یک کشور دانست و گفت: جامعه ای که از این نظر فقیر باشد پیشرفت اقتصادی آن بسیار دشوار خواهد بود.

معاون رسانه‌ای دفتر حفظ و نشر آثار مقام معظم رهبری عامل سوم را وجود نقدینگی و سرمایه دانست و در تشریح عامل چهارم افزود: عامل چهارم فناوری و تکنولوژی است، امروز در دنیایی زندگی می کنیم که در هر زمینه ای تکنولوژی وجود دارد.

او مدیریت اقتصادی را عامل پنجم و مهم ترین عامل معرفی کرد و گفت: جامعه ای که عوامل یکم تا چهارم را مدنظر دارد و از همه سرمایه ها درست و به جا استفاده می کند، دارای مدیریت اقتصادی است.

فضائلی افزود: بیش از دوازده میلیون نفر فارغ التحصیل دانشگاهی  و بیش از سه و نیم میلیون نفر دانشجوی در حال تحصیل در کشور داریم و این نشان می دهد که از لحاظ نیروی انسانی ضعف نداریم، گرچه به دلیل بی توجهی به فرزند آوری داریم پیر می شویم اما هنوز نیروی جوان داریم.

او گفت: خداوند ذخایر بسیاری را در کشور ما قرار داده است و ما از این نظر نیز جزء کشورهای برتر جهان هستیم و علاوه بر نفت و گاز در بیش از ۶۸ ماده دیگر کشور برخورداری هستیم.

معاون رسانه‌ای دفتر حفظ و نشر آثار مقام معظم رهبری با بیان این که یکی از مشکلات کشور ما نقدینگی است، افزود: امروز یکی مشکلات ما افسار گسیختگی نقدینگی است زیرا بیش از دو هزار میلیارد تومان نقدینگی داریم.

او گفت: در زمینه های مختلف فناوری یا کشور ما خودکفا بوده یا اگر جایی نیاز بوده آن فناوری را وارد کرده ایم البته این به آن معنا نیست که هیچ مشکلی نداریم ولی به حد کفایت از این عامل نیز برخوردار هستیم.

فضائلی افزود: اما امروز دلیل عقب ماندگی ما عدم مدیریت صحیح اقتصادی است، بعضی مسئولان ما توانایی استفاده از این منابع را ندارند و یا ظرفیت ها را نمی شناسند یا به کارهای بزرگی که آن ها انجام می دهند باور ندارند.

انتهای پیام/د.خ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.