در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

۸۵ درصد مردم کشور دخانیات مصرف نمی‌کنند

رئیس اداره کنترل دخانیات وزارت بهداشت گفت: ۸۵ درصد از جمعیت کشور مصرف کننده دخانیات نیستند و نمایندگان مجلس باید حقوق این افراد را در نظر بگیرند.

 خارج شدن قهوه خانه‌ها از دسته اماکن عمومیبهزاد ولی زاده،  رئیس اداره کنترل دخانیات وزارت بهداشت در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به خارج شدن موضوع اماکن عرضه قلیان از دستور کار مجلس اظهار کرد: موضوع استفساریه مغایرت‌هایی با سیاست‌های کلی ابلاغی رهبری در حوزه سلامت داشته است و شورای نگهبان ایراداتی بر آن اعلام کرده است، اما کمیسیون شورا‌ها با تغییراتی که انجام داده بود می‌خواست پیشنهاد جدیدی را جهت اعلام وصول در صحن مجلس ارائه دهد که این مسئله باید در فرایند حقوقی جدیدی قرار می‌گرفت به طوری که برای طرح آن در صحن مجلس باید یک طرح جدید در مجلس مطرح و از طریق کمیسیون شورا‌ها اعلام وصول می‌شد.

او ادامه داد: در طرحی که کمیسیون شورا‌ها مطرح کرده بود؛ خواستند استثنائا قهوه‌خانه‌ها از اماکن عمومی خارج شود که به دلیل تغییر ماهیت و مغایرت با آیین نامه داخلی مجلس از دستور کار خارج شد.

بیشتر بخوانید: آزادی قلیان در قهوه خانه و قلیان سرا‌ها از دستور کار مجلس خارج شد


رئیس اداره کنترل دخانیات وزارت بهداشت با اشاره به اینکه خارج شدن قهوه خانه‌ها از دسته اماکن عمومی دسترسی به محصولات دخانی را راحت می‌کند، افزود: کمیسیون شورا‌ها تلاش کرده بود تا این استفساریه به صحن مجلس برود، اما برای چندمین بار به دلیل مغایرت با سیاست‌های مقام معظم رهبری و ایرادات شورای نگهبان از دستور کار مجلس خارج شده است.

ولی زاده بیان کرد: ۸۵ درصد از جمعیت کشور مصرف کننده دخانیات نیستند و نمایندگان مجلس باید حق و حقوق این افراد را در نظر بگیرند، زیرا درآمد بالای فروش محصولات دخانی باعث گرفتن جان مردم و تهدیدی جدی برای سلامت آن‌ها محسوب می‌شود.

رئیس اداره کنترل دخانیات وزارت بهداشت گفت: ایران، سال آینده ریاست نهمین اجلاس کنوانسیون کنترل دخانیات را بر عهده دارد و اگر اتفاقی در زمینه استفساریه در کشور بیفتد به وجهه کشورمان در سطح بین‌الملل خدشه وارد می‌شود و امیدوارم هیچوقت مسئله خارج شدن قهوه‌خانه‌ها از اماکن عمومی به صحن مجلس نرود.

انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
روزبه
۱۶:۳۴ ۲۰ فروردين ۱۳۹۹
من که طرفدار سیگار هستم و همیشه سیگار می‌کشم چون عالیه و آرامبخش خیلی خوبیه.
Iran (Islamic Republic of)
عمار
۲۰:۴۱ ۳۰ آذر ۱۳۹۸
واقعااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااان .
Iran (Islamic Republic of)
عمار
۲۰:۴۱ ۳۰ آذر ۱۳۹۸
واقعااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااان .
آخرین اخبار