۵۳ درصد آمریکایی‌ها مدارک استیضاح ترامپ را متقاعدکننده می‌دانند

پایگاه خبری هیل با انتشار نتایج یک نظرسنجی اعلام کرد ۵۳ درصد آمریکایی‌ها معتقدند شواهد استیضاح ترامپ قانع‌کننده است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، پایگاه خبری هیل وابسته به کنگره آمریکا، با انتشار نتایج یک نظرسنجی اعلام کرد ۵۳ درصد از آمریکایی‌ها شواهد و مدارک استیضاح ترامپ را قانع کننده می‌دانند.

طبق نظرسنجی جدیدی که از سوی پایگاه هیل و مؤسسه «هریس ایکس» انجام شده، ۵۳ درصد از شرکت کنندگان در این نظرسنجی بر این باورند که شواهد و مدارک محکمی برای استیضاح ترامپ وجود دارد؛ این در حالی است که تنها ۴۷ درصد از شرکت کنندگان در این نظرسنجی گفته‌اند مجلس نمایندگان که در اختیار دموکراتهاست، مدارک مناسبی در این خصوص ارائه نکرده است.

اقناع ۵۳ درصد آمریکایی‌ها از مدارک استیضاح ترامپ

به نوشته هیل، نتایج این نظرسنجی در دو حزب بسیار متفاوت بود؛ بطوری که ۸۳ درصد از دموکرات‌ها تمایل بیشتری داشته اند که بگویند شواهد کافی یرای استیضاح ترامپ وجود دارد. این در حالی است که این رقم برای جمهوری‌خواهان تنها ۲۳ درصد بوده است.

این نظرسنجی تنها یک روز پس از آن انجام شد که مجلس نمایندگان آمریکا که اکثریت آن را دموکرات‌ها تشکیل می‌دهند، به دو بند مفاد استیضاحی ترامپ در خصوص تعامل او در قضیه اوکراین، رأی داد.

اعضای مجلس نمایندگان با ۲۳۰ رأی موافق در برابر ۱۹۷ رأی مخالف، بندی از استیضاح که ترامپ را متهم به سوء استفاده از قدرت می‌کند، به تصویب رساندند؛ همچنانکه با ۲۲۹ رأی موافق در برابر ۱۹۸ رأی مخالف، بندی که ترامپ را به کارشکنی در برابر کار کنگره در جریان تحقیقات در پرونده اوکراین متهم می‌کند، تصویب کردند.

این رأی گیری در حال به تصویب رسید که هیچ یک از اعضای جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان به این دو مفاد طرح استیضاحی ترامپ رأی ندادند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار