مدیرکل تامین اجتماعی استان ایلام :

حمایت از حقوق بیمه شدگان در مراحل مختلف شکل گیری است

مدیرکل تامین اجتماعی استان ایلام گفت:حمایت از حقوق بیمه شدگان در مراحل مختلف شکل گیری از برنامه‌های اداره کل تامین اجتماعی استان ایلام است.

حمایت از حقوق بیمه شدگان در مراحل مختلف شکل گیری است

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام؛مدیرکل تامین اجتماعی استان ایلام در جلسه هیئت تجدیدنظر تشخیص مطالبات استان با بیان اینکه هیات تشخیص مطالبات تنها مرجع صلاحیتدار رسیدگی به اعتراضات نسبت به حق بیمه هاست، گفت: هدف از ایجاد این تشکیلات، اعتمادسازی و اطلاع رسانی شفاف به کارفرمایان در کنار حمایت از حقوق بیمه شدگان در مراحل مختلف شکل گیری حق بیمه است.

ملکشاهی در ادامه افزود: به منظور رفاه حال کارفرمایان استان و جلوگیری از تحمیل هزینه‌های اضافی، کاهش مراجعات و صرفه جویی در زمان رسیدگی به پرونده ها، با پیگیری‌های این اداره کل مجوز ایجاد این هیات در ایلام اخذ گردید که این جلسه نمونه این اقدام است.

مدیرکل تامین اجتماعی استان ایلام ضمن اشاره به جایگاه شرکای اجتماعی و مشارکت آنان در نظام تصمیم گیری سازمان تامین اجتماعی، اضافه کرد: بر مبنای این دیدگاه، شکل گیری هر گونه حق بیمه از آغاز تا پایان با اطلاع، شناخت و به وجود آمدن این باور در کارفرمایان ایجاد شده که فرآیند محاسبات از صحت کافی برخوردار است و نهایتا موارد اختلاف در معرض یک داوری منصفانه گذاشته می‌شود.

او ضمن اشاره به پیش بینی این نگرش در مواد ۴۲ تا ۴۵ قانون تامین اجتماعی، یادآورشد: چنانچه کارفرمایان به میزان حق بیمه و دیگر موارد قانونی تعیین شده معترض باشد، می‌توانند اعتراض خود را به هیات تشخیص مطالبات ارایه کنند تا در هیات‌های بدوی و تجدیدنظر مورد رسیدگی قرار گیرد.

مدیرکل تامین اجتماعی ایلام با بیان اینکه هیات تشخیص مطالبات تنها مرجع صلاحیتدار رسیدگی به اعتراضات نسبت به حق بیمه ها است، بیان کرد: هدف از ایجاد این تشکیلات، اعتمادسازی و اطلاع رسانی شفاف به کارفرمایان در کنار حمایت از حقوق بیمه شدگان در مراحل مختلف شکل گیری حق بیمه است.

انتهای پیام/ د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.