بیش از ۱۸۰۰ مورد دوپینگ در سال ۲۰۱۷

 گزارش آژانس جهانی مبارزه با دوپینگ (وادا) حاکی از آن است که در سال ۲۰۱۷ بیش از ۱۸۰۰ مورد دوپینگ رخ داده است.

به گزارش خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، آژانس مبارزه با دوپینگ (وادا) تعداد موارد نقض قوانین مبارزه با دوپینگ در سال  ۲۰۱۷ را منتشر کرد که بر اساس این گزارش، ۱۸۰۴ نقض قوانین ضد دوپینگ در سال ۲۰۱۷ رخ داده است.

این تعداد نقض قوانین از سوی افرادی از ۱۱۴ ملیت در ۹۳ رشته ورزشی صورت گرفته است.

از مجموع ۱۸۰۴ مورد نقض قوانین دوپینگ ۱۴۵۹ مورد توسط نمونه ادرار خون و تجزیه و تحلیل در آزمایشگاه معتبر وادا و ۳۴۵ مورد نیز به صورت غیر تحلیلی و مبتنی بر شواهد تشخیص داده شد.

آژانس جهانی مبارزه با دوپینگ (WADA)  روز گذشته پنجمین گزارش سالانه نقض قوانین مبارزه با دوپینگ (ADRVs) را منتشر کرد که مجموعه رسمی چنین آمار و ارقامی است.

این گزارش نشان می‌دهد که موارد نقض قوانین دوپینگ درسال ۲۰۱۷، در مقایسه با ۱۵۹۵ مورد ثبت شده در سال ۲۰۱۶ تقریبا ۱۳.۱ افزایش داشته است.

همانطور که گفته شد ۱۵۴۹ مورد از موارد دوپینگ بر اساس تجزیه و تلیل نمونه‌های آزمایشگاهی تشخیص داد شد و مابقی موارد از تحقیقات و اطلاعات مبتنی بر شواهد به دست آمد که ۳۱۷ مورد نقض شده توسط ورزشکاران و ۲۸ مورد توسط پرسنل پشتیبانی ورزشکاران بوده است.

در مجموع از بین ۱۸۰۴ مورد تخلف، ۱۷۷۶ مورد را ورزشکاران و ۲۸ مورد را پرسنل کمکی مرتکب شده اند. تخلفات در ۹۳ ورزش شناسایی شده و توسط نمایندگان ۱۱۴ کشور انجام شده است.

ایتالیا با ۱۷۱ مورد نقض قانون مبارزه با دوپینگ در سال ۲۰۱۷، در جایگاه اول قرار گرفت. ورزشکاران فرانسه (۱۲۸ مورد)، آمریکا (۱۰۳ مورد)، برزیل (۸۴ مورد) و روسیه (۸۲ مورد) به ترتیب در رتبه‌های دوم تا پنجم بیشترین نقض قوانین جای گرفتند.

بیشترین تخلف توسط ورزشکاران بدن سازی (۲۶۶)، دو و میدانی (۲۴۲)، دوچرخه سواری (۲۱۸)، وزنه برداری (۱۲۳)، وزنه برداری (۱۰۱)، فوتبال (۷۸)، کشتی (۵۷)، راگبی (۵۴)، بوکس (۴۹)) و ورزش‌های آبی (۳۲) صورت گرفت.


بیشتر بخوانید: اعتراض روسیه به محرومیت ورزشکاران کشورش در المپیک ۲۰۲۰


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار