آیا آرزوی ترامپ برای تسخیر فضا محقق می‌شود؟

«نیروی فضایی» ششمین شاخه از نیرو‌های مسلح آمریکا معرفی شد

دونالد ترامپ بامداد امروز مجوز تشکیل نیروی فضایی آمریکا را به عنوان ششمین شاخه از نیرو‌های مسلح این کشور صادر کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی وزارت دفاع آمریکا، پنتاگون اعلام کرد دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا با امضای قانون اختیارات دفاع ملی ۲۰۲۰، مجوز تشکیل نیروی فضایی آمریکا را به عنوان ششمین شاخه از نیرو‌های مسلح این کشور صادر کرد.

«مارک اسپر» وزیر دفاع آمریکا اعلام کرد: «ما در ابتدای دوره‌ای جدید برای نیرو‌های مسلح مان هستیم. تشکیل نیروی فضایی آمریکا، رویدادی تاریخی و الزامی راهبردی برای ملت ماست. فضا به محیطی مهم برای حیات، اقتصاد و امنیت ملی ما تبدیل شده است به گونه‌ای که ما باید به عنوان یک ملت برای حفاظت از آن در برابر اقدامات خصمانه آماده باشیم. نیرو‌های نظامی ما بهترین توانمندی‌های فضایی جهان را ایجاد کرده‌اند. اکنون زمان آن رسیده تا نیروی فضایی آمریکا، کشور ما را برای تهدید‌های نوظهور در محیط فضایی در حال تغییر آماده کند. این واحد جدید کمک می‌کند تا ما برای جلوگیری از تجاوزات آماده شده، از منافع ملی مان دفاع کنیم و از دشمنان بالقوه مان پیشی بگیریم.»

«مارک میلی» رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا نیز اعلام کرد: «فضا برای منافع اقتصادی ملت ما و شیوه زندگی مان بسیار مهم است. در عملیات نظامی، فضا نه تنها مکانی است که ما از آن در عملیات جنگی در حوزه‌های دیگر حمایت می‌کنیم بلکه خودش نیز یک حوزه درگیری است. دشمنان ما در حال تقویت و استقرار توانمندی‌هایی برای تهدید ما هستند بنابراین ما دیگر نمی‌توانیم قدر و جایگاه فضا را ندانیم. نیروی فضایی آمریکا گامی ضروری و مهم برای ملت ما جهت دفاع از امنیت ملی ما در فضای امروز و آینده خواهد بود.»

«باربارا بارت» وزیر نیروی هوایی آمریکا نیز گفت: «آغاز به کار نیروی فضایی آمریکا، این کشور را وارد عرصه‌ای جدید می‌کند. نیرویی چابک، مختصر و پیشرفته از افراد زبده اکنون بر حفاظت از منافع ملی آمریکا و امنیت ما در فضا متمرکز می‌شوند.»

«جی ریموند» رئیس عملیات فضایی و فرمانده فرماندهی فضایی آمریکا نیز گفت: «با تشکیل نیروی فضایی، ما سازماندهی، آموزش و تجهیز این نیرو‌ها را مطابق با حساسیت حوزه فضایی تنظیم می‌کنیم. نیروی فضایی آمریکا، توانمندی‌های فرماندهی فضایی آمریکا را برای کنترل و استفاده از فضا در جهت منافع ملی ارائه می‌کند.»

بامداد امروز رئیس‌جمهور آمریکا در پایگاه مشترک آندریو و پیش از رفتن به تعطیلات کریسمس بودجه دفاعی (۷۳۸ میلیارد دلاری) سال ۲۰۲۰ ایالات متحده را امضا کرد و به طور رسمی نیروی فضایی به ششمین بخش ارتش آمریکا تبدیل شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۳ ۳۰ آذر ۱۳۹۸
امریکاداره نیروی فضایی درست میکنه
Iran (Islamic Republic of)
غفار
۱۰:۰۵ ۳۰ آذر ۱۳۹۸
آره جان عمه آمریکا"فضا"
همون فضا"آمریکاازاول فضابودتوفضانبودبعدتوفضابودبازم توفضانبودتوفضابود
آمریکاهمیشه توفضای توحم بودوچندروزدیگه ازروی نقشه محومیشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۳ ۳۰ آذر ۱۳۹۸
لعنت برگورپدرترامپ بابا با این ترامپ ما روجون به لب کردین چقدر ترامپ ترامپ میکنین
Iran (Islamic Republic of)
ا
۰۹:۲۸ ۳۰ آذر ۱۳۹۸
بمیر ترامپ
آخرین اخبار