لبنان خواستار پایبندی تل‌آویو به ترسیم مرز‌های دریایی شد

رئیس‌جمهور لبنان از آمریکا خواست برای متقاعد کردن رژیم صهیونیستی به منظور پایبندی به ترسیم مرز‌های دریایی با هدف تثبیت آرامش و ثبات در جنوب تلاش کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از العهد، میشل عون، رئیس‌جمهور لبنان در دیدار با معاون وزیر خارجه آمریکا در امور سیاسی، تلاش مجدد برای متقاعد کردن تل آویو به منظور پایبندی به ترسیم مرز‌های دریایی را خواستار شد.

رئیس‌جمهور لبنان از آمریکا خواست مجددا برای متقاعد کردن اسرائیل به منظور پایبندی به ترسیم مرز‌های دریایی با هدف تثبیت آرامش و ثبات در جنوب تلاش کند.

میشل عون در دیدار با دیوید هیل، فرستاده آمریکا گفت فرآیند تشکیل دولت جدید با معرفی «حسان دیاب» نخست وزیر موقت آغاز شد و این دولت ماموریت‌های مهمی پیش رو دارد که بارزترین آن‌ها انجام اصلاحات مورد نیاز است به ویژه آن که از کارگروه منسجمی تشکیل شده که قادر است با شرایط دشوار سیاسی و اقتصادی امروز لبنان مواجه شود.

عون گفت تحرکات مردمی کنونی بر اساس حفظ آزادی بیان مورد حمایت‌های لازم قرار می‌گیرد البته در صورتی که بدون بستن راه‌ها و مختل کردن سیستم حمل و نقل و تردد شهروندان باشد زیرا این اقدام با قوانین و عرف‌های بین‌المللی که ضامن آزادی دیگران است، تعارض دارد.

عون افزود: مطالبات جنبش مردمی از سوی او مورد حمایت کامل قرار گرفت از این رو تظاهرکنندگان را به گفتگو برای رسیدن به توافق نظر بر نکات اصلاحی ضروری دعوت کرد و هنوز منتظر پاسخ آنهاست.

عون تاکید کرد: ”فرآیند مبارزه با فساد که از سه سال قبل آغاز شده است هنوز با قدرت ادامه دارد و اقدامات برای مجازات فاسدان به صورت مستمر در جریان است. جنبش مردمی از خطوط قرمزی عبور کرد که برخی اشخاص بانفوذ که از فساد سود می‌برند ترسیم کرده بودند و در نتیجه روند مبارزه با فساد بهتر شده است“.

رئیس جمهور لبنان خاطرنشان کرد لبنان به حفظ ثبات در مرز‌های جنوبی و نیز به قطعنامه ۱۷۰۱ پایبند است و ورود کشتی یونانی به آب‌های منطقه‌ای لبنان در منطقه اقتصادی نقض حاکمیت لبنان است که از سازمان ملل خواسته ایم تحقیقات لازم را در این زمینه انجام دهد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار