معاون سیاسی، امنیتی استاندار همدان؛

صورت مساله قاچاق هنوز جمع بندی شده نیست

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار همدان گفت: باید در گام نخست مسیر‌های نفوذ و راه‌های ورود و خروج کالای قاچاق را بررسی و آشکار کرد.

صورت مساله قاچاق هنوز جمع بندی شده نیستبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، مصطفی آزادبخت، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار همدان در نشست اعضای کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان همدان بیان کرد: با توجه به اینکه هنوز صورت مساله قاچاق برای ما مشخص و جمع بندی شده نیست باید در گام نخست مسیر‌های نفوذ و راه‌های ورود و خروج کالای قاچاق را بررسی و آشکار کرد. 

او افزود: سیاست دشمن از قاچاق کالا، راکد کردن بخش تولید و اقتصاد کشور است.

مصطفی آزادبخت ادامه داد: کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز یکی از کمیسیون‌های حساس و حیاتی است چرا که نتایج این نشست‌ها نقش مثبت و موثری در رونق تولید دارد.

او اضافه کرد: سیاست دشمن راکد کردن حوزه تولید بوده در حالیکه سیاست کشورمان رونق تولید، ایجاد کسب و کار و خلق فرصت‌های شغلی است.

آزادبخت ادامه داد: برخی کالا‌ها از بیرون کشور و برخی از تولیدات داخل استان نیز وارد چرخه قاچاق می‌شود که این کالا‌ها باید دسته بندی شده و راه‌های قاچاق کالا مسدود شود.

این مسئول خواستار استفاده بهینه از سامانه‌های تعریف شده برای هر یک از دستگاه‌های اجرایی شد و گفت: ناهماهنگی بین برخی از دستگاه‌ها در برخورد با کالای قاچاق وجود دارد به این صورت که سازمان صمت مجوز ماینر صادر می‌کند در مقابل نیروی انتظامی از آن به عنوان کالای قاچاق یاد کرده و برخورد می‌کند.

آزادبخت تاکید کرد: برخی از قاچاقچیان از ناوگان حمل و نقل عمومی برای قاچاق کالا استفاده می‌کنند یا از طریق پُست این اقدام انجام می شد که باید این منفذ‌ها شناسایی و مسدود شود.

انتهای پیام/ د 

برچسب ها: قاچاق کالا ، اقتصاد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.