نایب رئیس اتحادیه باغداران در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان:

کمبودی در عرضه میوه شب یلدا وجود ندارد/ سودجویی واسطه گران عامل نوسان قیمت از مبدا تا مقصد

شادلو گفت: ذخیره سازی مناسبی در سردخانه ها صورت گرفته و کمبودی در عرضه میوه شب یلدا وجود ندارد.

میوهمجتبی شادلو نایب رئیس اتحادیه باغداران تهران در گفت و گو با خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره آخرین وضعیت بازار میوه در شب یلدا اظهار کرد: با توجه به فراوانی تولید و ذخیره سازی مناسب در سردخانه ها، کمبودی در عرضه میوه شب یلدا وجود ندارد.

وی افزود: هم اکنون قیمت محصولات باغی و جالیزی در بازار عمده فروشی برای تولیدکنندگان و فروشندگان عمده به حدی پایین است که آن‌ها در فروش متضرر هستند.


بیشتر بخوانید: سودجویان در سایه کمبود نظارت‌ها جولان می‌دهند/ آرامش بازار اقلام شب یلدا واقعیت دارد؟


شادلو با اشاره به اینکه قیمت خرید محصولات کشاورزی از کشاورزان با هزینه تمام شده تولید همخوانی ندارد، بیان کرد: این در حالی است که در بازار خرده فروشی قیمت با سرمزرعه اختلاف چندبرابری دارد.

 افزایش ۳ تا ۴ برابری هزینه‌های تولید و تورم بالای اقتصاد بر گرانی میوه دامن زد

نایب رئیس اتحادیه باغداران ادامه داد: با توجه به افزایش ۳ تا ۴ برابری هزینه‌های تولید اعم از سبد، کاغذ، نیروی انسانی، حمل و نقل، سردخانه و ... بخشی از هزینه‌های بالاجبار به تولیدکنندگان تحمیل شده است و این امر را باید به عنوان یک واقعیت پذیرفت که کشاورزان و باغداران با مشکلات اقتصادی و تورم شدید مواجه هستند.

به گفته وی، هم اکنون محصولاتی همچون انار، کیوی و سیب در سردخانه‌ها ذخیره شده است که با این وجود هر چه از زمان برداشت دور می‌شویم، قیمت محصولات به سبب هزینه نگه داری و افزایش ضایعات نسبت به موقع برداشت بالاتر است.

شادلو با اشاره به اینکه قیمت میوه در شب یلدا نوسان چندانی نخواهد داشت، بیان کرد: با توجه به فراوانی تولید و عرضه جای هیچ گونه نگرانی مبنی بر نوسان قیمت میوه در بازار خرده فروشی نیست و همواره از مسئولان ذی ربط انتظار می‌رود با اعمال نظارت بیشتر از سودجویی عوامل واسطه و دلال جلوگیری کنند.

این مقام مسئول در پایان تصریح کرد: با توجه به رشد چندبرابری تولید نسبت به مدت مشابه سال قبل و نبود تناسب هزینه‌های تولید با قیمت فروش انتظار می‌رود که تدابیری همچون مشوق صادراتی به کار گرفته شود تا بحران از زیان فعلی به منظور تعادل بازار خارج شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار