تقویت بُعد اجتماعی فعالیت بقاع متبرکه در قالب مراکز افق

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه اردکان گفت: پنج مرکز افق به منظور تقویت بعد اجتماعی فعالیت بقاع متبرکه و کاهش مشکلات اجتماعی در شهرستان اردکان فعالیت می‌کنند.

حجت الاسلام سید مهدی سیدی، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه اردکان در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ،  با اشاره به راه اندازی مراکز افق در امامزادگان و بقاع متبرکه این شهرستان، گفت: در حال حاضر پنج مرکز افق؛ در امامزاده سید نورالدین احمد، امامزاده سید محمد هفتادر، امامزاده قاسم ساغند، بقعه سید هاشم اردکان و بقعه متبرکه حوض عباس فعالیت می‌کنند.

او با بیان اینکه مراکز افق مخفف طرح اجتماعی، فرهنگی و قرآنی است، افزود: رویکرد اصلی این مراکز در حوزه اجتماعی حمایت از ایجاد اشتغال پایدار، ایجاد نشاط اجتماعی، مقابله با اعتیاد، تحکیم خانواده، حمایت از خانواده‌های زندانیان و فعالیت در حوزه درمان و سلامت است.

حجت الاسلام سیدی ادامه داد: در حوزه فرهنگی نیز این مراکز اهتمام ویژه‌ای به تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی، آگاهی سازی سمعی و بصری شهروندان، جذب مشارکت‌های مردمی در اجرای برنامه‌های فرهنگی، تعالی خانواده با اجرای کلاس‌های سبک زندگی، برپایی خیمه معرفت در مناسبت‌ها و ایام زائرپذیر، راه‌اندازی کتابخانه قفسه‌باز، فروشگاه محصولات فرهنگی و غیره دارند.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه اردکان به عمده فعالیت‌های قرآنی مراکز افق اشاره کرد و افزود: توزیع محصولات قرآنی بین زائرین بقعه، برگزاری برنامه‌های ترتیل‌خوانی و جزءخوانی قرآن کریم، انجام فعالیت‌های مجازی گسترده در راستای تبلیغ و ترویج قرآن کریم از طریق بقعه، برگزاری دوره‌های اردویی و آموزشی قرآنی کوتاه مدت و نیز برگزاری دوره‌های آموزشی، انگیزشی در راستای توانمندسازی و ارتقاء مربیان و معلمان قرآنی از جمله محور‌های فعالیت‌های قرآنی این مراکز است.

او با بیان اینکه در حال حاضر مراکز افق شهرستان در سطح ۳ قرار دارند، تصریح کرد: به طور کلی مراکز افقی که پس از راه اندازی دارای شرایط سطح ۳ باشند بعد از ارزیابی از سوی ستاد راهبری مراکز افق در استان با صدور مجوز از سوی مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان به سطح ۲ ارتقاء و نسبت به انجام فعالیت‌های مربوطه اقدام می‌کنند.

حجت الاسلام سیدی اضافه کرد: برابر شاخص‌های تعیین شده، صدور مجوز فعالیت در سطح ۳ با امضاء رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان، صدور مجوز فعالیت در سطح ۲ با امضاء مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان، صدور مجوز فعالیت در سطح ۱ با امضا معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان انجام می‌شود.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.