دستگیری مرد ایرانی به اتهام قتل همسر سابقش در ژاپن

مرد میانسال ایرانی که زن سابق خود را در کشور ژاپن با ضربه مرگبار چاقو از پای در آورده بود، بازداشت شد. او حتی خواهرزن سابقش را در واتس‌اپ به مرگ تهدید کرده بود.

دستگیری مرد ایرانی به اتهام قتل همسر سابقش در ژاپنبه گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، اوایل دسامبر امسال (۲۰۱۹) پسر ۱۵ ساله ژاپنی با پلیس تماس گرفت و خبر داد که برای ورزش به پارک ایواتسوکی در بخش سایتاما رفته بوده که زن و مرد میانسالی را که ژاپنی نیستند، دیده که در پارک در حال درگیری هستند و آن مرد چاقو به دست دارد و جان آن زن در خطر است.

بعد از این تماس ماموران سایتاما به پارک مورد نظر رفتند، اما ردی از مردی که آن نوجوان گفته بود، نبود و معلوم شد او با خودرویش فرار کرده است. ماموران اطراف را جست‌وجو کردند تا این‌که در محوطه پارک رد لکه‌های خون را یافتند و آن را که دنبال کردند، به بوته‌هایی نزدیک یک درخت تنومند نزدیک شدند.

با ورود پلیس به آن بوته زار همان زنی که مشخصاتش را پسر نوجوان داده بود در حالی یافتند که ضربه چاقو به گردنش اصابت کرده و زخمی شده بود. زن میانسال به بیمارستان منتقل شد، اما با وجود تلاش پزشکان وی به دلیل شدت خونریزی فوت شد. پرونده‌ای در ارتباط با مرگ این زن خارجی در اداره پلیس ژاپن تشکیل و تحقیقات برای شناسایی هویت او و یافتن ردی از خانواده‌اش آغاز شد.

در جریان تحقیقات پلیس ژاپن ماموران توانستند هویت مقتول را که زن ۵۰ ساله و تبعه ایران بود را به‌دست آورند. این زن سال‌ها بود در ژاپن زندگی می‌کرد و ساکن منطقه حسودا در بخش سایتاما بود. او چندی پیش از شوهر ایرانی‌اش جدا شده، اما آن مرد در چند ماه گذشته برای این زن مزاحمت ایجاد کرده بود. شوهر سابقش به پلیس تعهد داده بود که دیگر مزاحم این زن نمی‌شود.

با مشخص شدن این موضوع، ماموران پلیس ژاپن به شوهر سابق این زن به عنوان تنها مظنون در جنایت مشکوک شدند. او تحت تعقیب پلیس قرار گرفت و دستور توقیف خودروی او نیز صادر شد. سرانجام ۱۵ ساعت بعد از این جنایت، رد این مظنون در توکیو به دست آمد. ماموران ژاپن برای دستگیری وی به مخفیگاه او رفتند و متوجه شدند این مرد در خودرویش در پارکینگ ساختمان خوابیده است. ماموران به متهم نزدیک شدند و بعد از باز کردن در خودرو او را غافلگیر و بازداشت کردند.

متهم ۵۱ ساله ایرانی برای ادامه تحقیقات به اداره پلیس منتقل شد که در جریان تحقیقات مدعی شد که او همسرش را طلاق داده، اما بعد از جدایی با هم درگیری‌هایی داشتند. آن روز هم برای دیدن او و حرف زدن به ملاقاتش در آن پارک رفته بوده که با هم دعوایشان شده، بعد از عصبانی شدن با چاقویی که همراه داشته به سمت او ضربه‌ای پرتاب کرده تا وی را بترساند که زن سابقش زخمی شده بود. با اعتراف وی، مرد میانسال به زندان ژاپن منتقل شد و تحقیقات پلیسی در این باره ادامه داشت.

از سوی دیگر پلیس ژاپن مطلع شد که خانواده زن کشته شده در ایران زندگی می‌کنند، بنابراین چند روز پیش موضوع قتل او را از طریق سفارت ایران در ژاپن به خانواده‌اش اطلاع دادند. زمانی که خانواده زن ایرانی از مرگ او باخبر شدند، نزد ساسان غلامی، بازپرس شعبه سوم دادسرای جنایی تهران رفته و از داماد سابق خود به اتهام قتل عمدی دخترشان شکایت کردند و خواستار بازگرداندن متهم به قتل برای محاکمه به ایران شدند.

در جریان تحقیقات از خانواده مقتول معلوم شد متهم بعد از جدایی از دخترشان، از طریق واتس‌اپ مزاحم دختر دیگرشان شده و از خواهرزن سابقش خواسته بود با او ازدواج کند. متهم چندی قبل از جنایت، برای خواهرزن سابقش نامه‌ای ارسال کرده و در آن نوشته بود: همان طور که می‌خواهم خواهرت را به قتل برسانم، اگر تو هم پاسخ منفی به ازدواج با من بدهی، به ایران می‌آیم و تو را هم به قتل می‌رسانم. شواهد پلیس نشان می‌داد که این نامه تهدید‌آمیز یک روز بعد از قتل زن ایرانی، به دست خواهرش در ایران رسیده است.

همزمان با این شکایت و تشکیل پرونده قضایی در شعبه سوم بازپرسی دادسرای جنایی تهران با دستور بازپرس جنایی قرار شد که هماهنگی لازم برای انتقال جسد زن ایرانی از ژاپن به ایران انجام گیرد. همچنین قرار شد از طریق پلیس بین‌الملل و واحد بین‌الملل قوه قضاییه مکاتبه‌هایی با پلیس و محاکم قضایی ژاپن انجام گیرد تا هر چه فیلم، عکس و مستندات قضایی ـ پلیسی درباره این جنایت و اعتراف‌های متهم در اختیار دارند برای ادامه تحقیقات در اختیار پلیس و مرجع قضایی ایران قرار دهند. علاوه بر آن اقدامات لازم برای بازگرداندن متهم به قتل به ایران انجام شود.

منبع: جام جم

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار