رئیس اداره مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی آموزش و پرورش فارس از آغاز نام نویسی نهمین جشنواره دانش‌آموزی نوجوان سالم خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، لیلا نورافشان رئیس اداره مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی آموزش و پرورش فارس اظهار کرد: دانش‌آموزان، والدین و کارکنان تا پانزدهم دی می‌توانند برای ثبت نام و ارسال آثار به سامانه همگام به نشانی http://hamgam.medu.ir و یا از طریق سامانه دبیرخانه جشنواره نوجوان سالم به آدرس http://nojavan.shs.medu.ir مراجعه کنند.

او افزود: دانش‌آموزان از طریق کد ملی به نام کاربری و با دریافت رمز ورود از مدیر مدرسه می‌توانند آثار را بارگذاری کنند.

لیلا نورافشان با بیان اینکه شیوه‌نامه ثبت‌نام نهمین جشنواره دانش‌آموزی نوجوان سالم به اداره‌های آموزش و پرورش ارسال شده است، گفت: این جشنواره با هدف ترویج شیوه‌های زندگی سالم و پیشگیری از رفتار‌های پرخطر برگزار می‌شود.

رئیس اداره مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی آموزش و پرورش فارس افزود: دانش‌آموزان تمامی دوره‌های تحصیلی می‌توانند در سه محور پیشگیری از گرایش به سوء مصرف مواد، پیشگیری از گرایش به دخانیات و پیشگیری از گرایش به خشونت، آثار خود را ارائه کنند.

نورافشان تصریح کرد: این جشنواره در قالب سه موضوع شیوه‌های زندگی سالم، مشارکت اجتماعی و همیاری و پیشگیری از رفتار‌های پرخطر و با هدف هم‌افزایی ظرفیت‌ها و گسترش نهضت پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در دو بخش «خلاقیت‌های دانش‌آموزی» و «ابتکارات مدرسه‌ای» برگزار می‌شود.

او بیان کرد: بخش «خلاقیت‌های دانش‌آموزی» شامل ایده‌پردازی، مقاله، نقاشی، روزنامه دیواری، عکس، فیلم کوتاه، نرم‌افزار چندرسانه‌ای، تئاتر، نمایش و ایده‌پردازی است که دانش‌آموزان ابتدایی فقط می‌توانند در رشته نقاشی و انشاء آثار خود را ارسال کنند.
نورافشان گفت: بخش «ابتکارات مدرسه‌ای» نیز ویژه همکاران فرهنگی است که شامل الگو‌ها و فنون آموزش و تدریس پیشگیری در کلاس درس، محصولات و منابع کمک آموزشی و فرهنگی پیشگیری و پروژه‌های ابتکاری پیشگیری و اقدام پژوهی است.

رئیس اداره مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی آموزش و پرورش فارس اضافه کرد: در این دوره، والدین دانش‌آموزان و کارکنان مدارس نیز می‌توانند در بخش مقاله و ایده‌پردازی شرکت کرده و آثار خود را ارائه کنند.

او گفت: آثار برگزیدگان مرحله استانی برای شرکت در مرحله کشوری معرفی خواهند شد که برگزیدگان ملی آن در تابستان ۱۳۹۹ معرفی و مورد تقدیر قرار می‌گیرند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار